Är mycket ny på detta område, och jag undrar ifall jag behöver syll ifall jag skall bygga på plintgrund? På torpargrund förstår jag det!

Kanske en konstig fråga, men jag hoppas på svar.
 
Är syll detsamma som bärlinor ?

Dumma frågor kanske, men jag är helt novis på detta!
 
Kolla här så får du förklaring till olika begrepp för ett hus.
http://www.svenskttra.org/byggbeskrivningar/
Titta under Allmänt och t.ex. Bra att veta om trä" där finns en bild på ett hus med olika benämningar.
 
Se där ja, fanns massa matnyttigt till en gröngöling som jag... Men jag trodde att syllen skulle vara lite grövre än vad som förslogs på "svensktra.org" 45*145. Hade mer tänkt mig 145*145
 
Kanske om du funderar på att bygga ett timrat hus ;), men det heter nog inte syll (tror jag).
Lycka till med byggnationen.
 
Jo ho, det heter syll på timrade hus också :P
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.