32 912 läst ·
107 svar
33k läst
107 svar
Svinn (stöld) på 35 %
"Hej jag köpte ved av dig förra året! Ja den brann jättefint. Men du, nu när jag har samlat ihop askan så har fem kubik på flak bara blivit 100liter aska. Jag känner mig lurad!"Zixten skrev:
Det går så klart att raljera på ända till svarta hål-nivå, men att förstå att något i oordning tar mer plats är sunt förnuft och kräver inte så många högskolepoäng.
Det har du rätt i, vilket även konstaterats av flera av oss. Det är elakt att sparka på någon som är överbevisad redan. Men jag måste ändå tycka att TS bär ett rätt stort ansvar i det själv, då han upprepade gånger kommer med nya invändningar och prat om ohederlighet och lureri. Ingen har kommenterat det, men jag tycker TSs startpost snarast ser ut som en uthängning av ett företag, än en fråga om vad som är ok avseende vedvolym.Avemo skrev:
Nja, jag avsåg det mer tekniska att man faktiskt kan bevisa/räkna ut att staplad ved tar mindre plats, vilket knappast är nödvändigt. Det är lätt att inse. Avseende tankeförmågan så är det väl ingen garanti, men nog en ganska god korrelation i många fall, även om en del studier kanske ger omvänd effekt .. =Pelmont skrev:
Jag var en av de första att raljera, och jag saknar helt högskolepoäng, kom som närmast in som reserv på Chalmers... Kanske jag borde vara glad för nu då...elpaco skrev:Det har du rätt i, vilket även konstaterats av flera av oss. Det är elakt att sparka på någon som är överbevisad redan. Men jag måste ändå tycka att TS bär ett rätt stort ansvar i det själv, då han upprepade gånger kommer med nya invändningar och prat om ohederlighet och lureri. Ingen har kommenterat det, men jag tycker TSs startpost snarast ser ut som en uthängning av ett företag, än en fråga om vad som är ok avseende vedvolym.
Jag tycker fortfarande annonsen är OK skriven. Inte övertydlig att det är stjälpt ved i fråga, men det räcker gott. 
Och det till trots att jag har absolut inga högskolepoäng.
Och när annonsen har försvunnit och alla undrar hur den var formulerad så kommer svaret här under:
-------------------------------------------------------------------------------------
Och det till trots att jag har absolut inga högskolepoäng.
Och när annonsen har försvunnit och alla undrar hur den var formulerad så kommer svaret här under:
-------------------------------------------------------------------------------------
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det var ju en fråga bara det i sig. Den missade jag helt. Mitt fokus var på "även löst på flaket"cpalm skrev:
Jag skulle rekommendera att du köper 1,5L cpalm då räcker det kanske 5minuter av "mysfarbrorn" Ernst julprogram!
Glöm inte bara att det egentligen är 1,0 liter. Resten är luft .. *hoppsan*krilleman_215 skrev: