3 010 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Sviktande nylagt lamminatgolv
Jag har anlitat en firma som har lagt ett nytt golv till mig (klickgolv). Jag var orolig för att det skulle svikta på ett ställe, för det gjorde det gamla golvet, men det skulle fixas och inte vara något problem enligt hantverkaren.
Jag upptäckte att om man trycker med foten på samma ställe på golvet så är det luft under.
De bytte inte ut det gamla underlaget när de bytte golvet.
Jag är orolig för att det ska bli värre med tiden, att det ska svikta lika mkt när man går på det nya golvet som med det gamla.
Vad har jag för rättigheter här? Är detta något som man måste acceptera när det gäller golv?
Jag upptäckte att om man trycker med foten på samma ställe på golvet så är det luft under.
Jag är orolig för att det ska bli värre med tiden, att det ska svikta lika mkt när man går på det nya golvet som med det gamla.
Vad har jag för rättigheter här? Är detta något som man måste acceptera när det gäller golv?
Jag skulle inte acceptera om jag berättat och sagt till hantverkaren att fixa det. Om hantverkare däremot är anlitad att lägga klickgolvet bara så har de inget med svikten o göra. Det är undergolvet som skapar svikt.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Kom ni överens om att det skulle fixas så ska han fixa det också.rödtoppen skrev:Jag har anlitat en firma som har lagt ett nytt golv till mig (klickgolv). Jag var orolig för att det skulle svikta på ett ställe, för det gjorde det gamla golvet, men det skulle fixas och inte vara något problem enligt hantverkaren.
Mad finns under klickgolvet?
Fick du ett fast pris?
Jag fick ett fast pris (de har även gjort annat, målat osv)
Det är nån plastmatta under.
Min make tycker inte att detta är viktigt utan vill bara kunna "flytta in" i vardagsrummet igen, jag däremot känner mig lite orolig att det ska förvärras med tiden. Jag har även märkt att golvet svajar på vissa ställen, man kan tydligt se att golvet guppar när man ställer ner foten.
Det är nån plastmatta under.
Min make tycker inte att detta är viktigt utan vill bara kunna "flytta in" i vardagsrummet igen, jag däremot känner mig lite orolig att det ska förvärras med tiden. Jag har även märkt att golvet svajar på vissa ställen, man kan tydligt se att golvet guppar när man ställer ner foten.
Redigerat:
Klicka här för att svara