Har i dagsläget en gammal Nibe elpanna i huset som dockats mot kulverten.
Kulvertpumpen går konstant utan styrning, vilket inte känns optimalt.
Elpannan på tot 190L är för liten för att det ska gå att få någon skiktning och därför tänkte jag nu ta tag i det hela. Är tacksam för synpunkter och tips.

1. Hur stor tank är lämpligt?
Kulverten är 50m och huvudtanken 5m³.

2. Den ska vara optimerad för lågtempsystem (golvvärme). Tankens höjd blir 215cm. Vid vilken höjd bör man göra anslutningarna?

3. Beredare, kamrörslingor eller en kombination av beredare med förvärmningsslinga? Och vid vilka nivåer?
 
Beredare förstör siktningen kör med slingor till VV.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.