804 606 läst ·
22 080 svar
805k läst
22,1k svar
Sveriges elproduktion är bättre än någonsin
Nej jag konstatera bara att Tyskland helt själva valt att lägga ner sin kärnkraft.Z Zodde skrev:jag delar sällan mina subjektiva åsikter. (T.ex har jag aldrig uttalat mig positivt lr negativt om kärnkraft)
Däremot ifrågasätter jag ofta de som sprider direkta faktafel och därför ställer jag dig 2 frågor som du kan svara på eller pudla.
Varför svarar du inte bara?
2 av dina subjektiva åsikter du gjort till allmän sanning som du bedes verifiera. Kan du inte det?
Sen har det då stor påverkan på Nordpool samt den stora marknaden inom EU, EEX.
Återigen tar du upp nåt annat.P paralun skrev:
VARFÖR kan du inte bara svara på de 2 frågorna där du gjort dina subjektiva åsikter till allmän sanning. (Känd men dålig argumentationsteknik, dålig om du blir synad)
Är det likadant med alla dina andra utsagor där du INTE blir synad eller hade du bara otur?
Nej han presenterar väl aldrig några tydliga data eller slutledning om varför det är som det är med höga elpriser.D Daniel 109 skrev:
Enbart ett försvar av en svårt sjuk elmarknad och marknadens sjuka aktörer med profit som huvudanledning.
Skribenten @jhvl gav mig stor hopp för framtiden att det finns en ny prismodell.
Det tycker jag nog har besvarats i tråden. Men nu handlade det om att kunna motivera det man påstår, inte att gnälla på vad mad man tycker att Zodde inte påstår.
Jag har förklarat att jhvl har fel ingångsvärden i sitt resonemang och varför den inte skulle fungera.
Jag har förklarat att jhvl har fel ingångsvärden i sitt resonemang och varför den inte skulle fungera.
Jodå. Mina faktabaserade inlägg eller där jag presenterar data föls ALLTID av länkar. Hade de inte gjort det hade jag blivit ifrågasatt (med all rätt )P paralun skrev:Nej han presenterar väl aldrig några tydliga data eller slutledning om varför det är som det är med höga elpriser.
Enbart ett försvar av en svårt sjuk elmarknad och marknadens sjuka aktörer med profit som huvudanledning.
Skribenten @jhvl gav mig stor hopp för framtiden att det finns en ny prismodell.
MEN NU är det dina 2 subjektiva åsikter som du presenterar som sanning som diskuteras.
VARFÖR kan du inte bara svara?
HUR SVÅRT kan det vara?
Nej jag tycker @jhvl har helt rätt i sin analys med hur man skulle kunna göra.D Daniel 109 skrev:
Sen pågår det här med säkerhet redan med President Macron, Frankrike i spetsen, hur ska vi lösa "tysklandsproblemt"?
Exempel på PARAUNs debattteknik så det ska passa hans egna syften..,
Journalist i Norge frågar statsminister (i debatt om elpriset);
Kan vi utesluta exportrestriktioner på el?
Statsministern svarar ett politikersvar (för att inte måla in sig i ett hörn) : Vi utesluter inget.
Paraluns inlägg på här på BH: (i linje med hans negativa åsikter om elmarknaden)
Norge överväger exportrestriktioner…
Bedöm själva.
Statsministern svarar ett politikersvar (för att inte måla in sig i ett hörn) : Vi utesluter inget.
Paraluns inlägg på här på BH: (i linje med hans negativa åsikter om elmarknaden)
Bedöm själva.
Kan du förklara för tråden VARFÖR du envist vägrar att verifiera tidigare påståenden?P paralun skrev:
Du KAN pudla
Du KAN säga att det är din subjektiva åsikt
Då släpper vi det.
Låtsats du det är sanning måste du verifiera.
Nej, den är helt fel. Vilket jag förklarat.P paralun skrev:
Jag förutsätter att du inte på något vis tänker peka på var mina invändningar är fel. Du bara tycker.
Jo...jag nöjer mig med att citera våra norska grannar.Z Zodde skrev:Exempel på PARAUNs debattteknik så det ska passa hans egna syften..,
Bedöm själva.
Byta kärnkraft mot fossilgas.
Verdens dummeste energipolitikk har gitt resultater | Finansavisen
Visst, tyckande. Inget fel så länge man säger det klart.D Daniel 109 skrev:
Men dessa ständiga syftningar utan verklighetsförankring för att försöka pusha egna åsikter typ «Sen pågår det här med säkerhet redan med President Macron, Frankrike i spetsen, hur ska vi lösa "tysklandsproblemt"? blir bara barnsligt.
Men VARFÖR klarar du inte att bekräfta det som efterfrågas?P paralun skrev:
Du kan pudla
Du kan säga ”jag tror”
Men att påstå nåt som sanning/fakta utan att ha tillstymmelse till bevis visar tråden att dina inlägg inte ska tas på allvar…
HUR svårt kan det vara…??!
Nej det är blodigt allvar..... och Tyskland har en blytung skuld till det som nu händer inkl på elbörserna.Z Zodde skrev:
Sen måste man på något sätt skydda Tyskland från "fritt fall" eftersom de är motorn inom EU.
Nej men så illa är det som våran norska vän skriver om.Z Zodde skrev:
Bara att fatta!
Mikael TS ville ha en faktabaserad tråd.P paralun skrev:
Varför vägrar du verifiera det du kallar fakta?
Hur svårt kan det vara?