BirgitS
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Vem har sagt att de var fullbelagt innan Coronan. Har du tillgång till deras liggare?

Staffan
De gjorde ju 100 miljoner i vinst under 2019 med 90 anställda så inte har man dålig beläggning då.

Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
De gjorde ju 100 miljoner i vinst under 2019 med 90 anställda så inte har man dålig beläggning då.
Det beror på vad man tog för varje plats. Eller hur!

Staffan

BirgitS
Det beror på vad man tog för varje plats. Eller hur!

Staffan
Nu börjar detta bli väldigt off-topic och ointressant men man skulle ju i så fall göra ändå mer vinst om några anställda avskedades för att de inte har något att göra. Nu tänker jag inte skriva något mer om Remeo.

Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Nu börjar detta bli väldigt off-topic och ointressant men man skulle ju i så fall göra ändå mer vinst om några anställda avskedades för att de inte har något att göra. Nu tänker jag inte skriva något mer om Remeo.
Hade jag varit du, hade inte jag gjort det heller, för nu är det bara vaga gissningar igen.

Staffan

BirgitS
Hade jag varit du, hade inte jag gjort det heller, för nu är det bara vaga gissningar igen.

Staffan
Som dina vaga gissningar om att Kajsa Giesecke skulle tjäna en massa pengar på att det finns många covid-sjuka?

Vad är den bästa strategin för framtiden avseende C19 (naturligtvis)?

Min strategi är utifrån att jag kommer få vaccin sent våren eller sommaren 2020. Detta innebär inga aktiviteter under våren, men hoppas kunna fira sommar relativt normalt och resa lite inom landet. Några utlandsresor blir allt för komplicerat (tror jag) och allt för mycket adm-tjafs inom de närmaste åren. Vem vill fastna i någon tull, då något intyg saknas!!!!

Till hösten vintern, tror jag att några muterade varianter kommer åter ge problem och vi får (nu gissar jag) en liten tredje våg.

Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Som dina vaga gissningar om att Kajsa Giesecke skulle tjäna en massa pengar på att det finns många covid-sjuka?
BirgitS BirgitS skrev:
Nu tänker jag inte skriva något mer om Remeo.
Nähä:D!

Jag gisade inte. Jag bara kommeterade, att även Sveriges Coronarådgivare/konsult intar en jävposition. Inget annat. Eller hur?

Staffan

• Gilla
brfbo och 1 till
  • Laddar…
BirgitS

Jag gisade inte. Jag bara kommeterade, att även Sveriges Coronarådgivare/konsult intar en jävposition. Inget annat. Eller hur?

Staffan
Nu var det ju inte längre om Remeo.

Du gissade mycket i inlägg #1063
Du skrev t.ex. att frun ägde flera sjukhus, vilket är fel. Du gissade också att fler sjuka skulle innebära att hon tjänar mer pengar.

Som sagt: Vem har påstått att Johan Giesecke inte är partisk?

Staffans2000
[QUOTE="trähandtag, post: 4045319,

Till hösten vintern, tror jag att några muterade varianter kommer åter ge problem och vi får (nu gissar jag) en liten tredje våg.[/QUOTE]

Ja så brukar det vara, så det vore klokt att planera efter det sannolikaste scenariot. Och skulle det visa sig vara fel, blir väl ingen ledsen för det?

Staffan

D

Staffan
Min reaktion handlade inte om detta, den går egentligen hela vägen tillbaks till den gamla trådens start. Skulle jag gå till en icke-sakkunig för råd i en sådan här fråga, svaret för mig är nej. Precis på samma sätt som jag inte skulle vilja att kaptenen på flyget lämnat cockpit när man får problem, och så tar de in en ekonomichef :)

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Precis som Tegnells läromästare Geisecke, vars fru äger privata sjukhus. Ju fler sjuka, ju mer pengar för Geiseckes. Varför är den ene partisk, men inte den andre? Trots att båda har fingrarna i syltburken?

Staffan
Jag undrade faktiskt vad som låg bakom att Geisecke i ett tv program(där de sitter tre inbjudna och en programledare vid ett bord) sa att testning var egentligen helt oviktigt.
???jag tänkte men vad säger han!

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
halper halper skrev:
Kul att se att det finns någon till! Om strategin varit rätt eller fel vet jag inte heller, och det tror jag inte vi kan veta på åratal. Däremot hade jag hellre levt i ett land där vår lokala simhall var öppen men jag inte kunde resa på semester utomlands, än ett land där jag kan resa på semester utomlands ("om jag följer alla råd") men där simhallen är stängd. (I vår kommun är simhallen, biblioteket mm stängda; det varierar förstås en del över landet.)
Ja svårt att förstå logiken många gånger, och ditt inlägg tydliggör också under vilka olika förutsättningar vi lever i under denna pandemi,
ex jag med flera som är i riskgrupp(=stor risk att dö om vi blir sjuka) så kanske det inte betyder lika mycket för om simhallen eller biblioteket är öppet utan det är viktigare att vi skulle kunna gå på våra uppskjutna läkarbesök,Tandläkar besök,frisören,handla vår mat i butik,träffa närstående och slippa isoleringen ibland nästan total(svårare nu med kylan att träffas ute) mm utan att med väldigt stor risk spela med livet som insats.

B brfbo skrev:
Ja svårt att förstå logiken många gånger, och ditt inlägg tydliggör också under vilka olika förutsättningar vi lever i under denna pandemi,
ex jag med flera som är i riskgrupp(=stor risk att dö om vi blir sjuka) så kanske det inte betyder lika mycket för om simhallen eller biblioteket är öppet utan det är viktigare att vi skulle kunna gå på våra uppskjutna läkarbesök,Tandläkar besök,frisören,handla vår mat i butik,träffa närstående och slippa isoleringen ibland nästan total(svårare nu med kylan att träffas ute) mm utan att med väldigt stor risk spela med livet som insats.
Ja, att simhallen är öppen tjänade mest att illustrera konceptet att vi inte har smitta i samhället. Naturligtvis på bekostnad av utrikes resor osv. Lite som de har det i Western Australia just nu, där de inte haft smittspridning på över ett halvår, men där resande utomlands och till/från andra stater varit nästan omöjligt. (Och för diskussionens skull är det viktigt att nämna att WA inte är en ö, utan ligger på samma landmassa som stater där de haft spridning i samhället med nedstängningar osv.)

• Gilla
brfbo
  • Laddar…
optimum
MathiasS MathiasS skrev:
[länk]

Äntligen någon som tagit ett steg bakåt och tänkt till lite med fakta som grund. Anders Björkman verkar vara en klok farbror.
Betalvägg.
Och ytterligare en förnekare eller?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.