Hej. Tittat på en bostad och i bastun fönsterkarm fanns svarta fläckar. Inte prickar utan mer som brändaktig karaktär.

Är det svartmögel eller missat ngt?
 
  • Fönsterkarm av trä med svarta fläckar i en bastu, fönsterhandtag syns, reflektion av exteriör synlig i glaset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Septiskartrit skrev:
Hej. Tittat på en bostad och i bastun fönsterkarm fanns svarta fläckar. Inte prickar utan mer som brändaktig karaktär.

Är det svartmögel eller missat ngt?
Kan vara. Gammalt och ofarligt. Se till att ventilera bastun ordentligt efter användning om ni slår till. Lycka till.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kan vara. Gammalt och ofarligt. Se till att ventilera bastun ordentligt efter användning om ni slår till. Lycka till.
Hej. Är okunnig men nyfiken haha. Hur menar du gammalt och ofarligt?
 
Är högst upp i en bostadsrätt så lite nojig det drabbat taket
 
S Septiskartrit skrev:
Hej. Är okunnig men nyfiken haha. Hur menar du gammalt och ofarligt?
Om det är torrt växer det inte i det fall det är mögel.
 
  • Gilla
MatsBengtsson89
  • Laddar…
Vattenånga har kondenserats mot fönstret och runnit ner. Samlats i hörnen där det är svårt att torka helt rent. Förmodligen har det inte torkats alls.

Köp bostaden. Torrbasta skiten ur elbastun. 110°C så är det där inget problem. Fortsätt med torrbastu framöver och vädra efter bastubad.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.