Är det någon som erfarit att det varit svartlim mellan brädorna i ett gammalt undergolv? I vårat hus från 1944 så ser hela övervåningen ut som på bilderna och jag fruktar att det kan vara limresterna från något tidigare golv? Eller kan det vara något helt annat? Om det rör sig om svarlim, finns det något säkert sett att ta prov på det eller rent av sanera?
Bästa svaret
Det är inte så att de har nåtat springorna?G Gultuna skrev:Är det någon som erfarit att det varit svartlim mellan brädorna i ett gammalt undergolv? I vårat hus från 1944 så ser hela övervåningen ut som på bilderna och jag fruktar att det kan vara limresterna från något tidigare golv? Eller kan det vara något helt annat? Om det rör sig om svarlim, finns det något säkert sett att ta prov på det eller rent av sanera?
Finns ju lite olika metoder för att göra detta.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 590 inlägg
Snyggt golv.G Gultuna skrev:Är det någon som erfarit att det varit svartlim mellan brädorna i ett gammalt undergolv? I vårat hus från 1944 så ser hela övervåningen ut som på bilderna och jag fruktar att det kan vara limresterna från något tidigare golv? Eller kan det vara något helt annat? Om det rör sig om svarlim, finns det något säkert sett att ta prov på det eller rent av sanera?
Ser nåtat ut
Nåtade golvtiljor, används ofta i marin milkö.G Gultuna skrev:Är det någon som erfarit att det varit svartlim mellan brädorna i ett gammalt undergolv? I vårat hus från 1944 så ser hela övervåningen ut som på bilderna och jag fruktar att det kan vara limresterna från något tidigare golv? Eller kan det vara något helt annat? Om det rör sig om svarlim, finns det något säkert sett att ta prov på det eller rent av sanera?
Klicka här för att svara