Är det någon som erfarit att det varit svartlim mellan brädorna i ett gammalt undergolv? I vårat hus från 1944 så ser hela övervåningen ut som på bilderna och jag fruktar att det kan vara limresterna från något tidigare golv? Eller kan det vara något helt annat? Om det rör sig om svarlim, finns det något säkert sett att ta prov på det eller rent av sanera?

• Ett tomt rum med trägolv, vit list, radiator, eluttag och en del av ett svart bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träplankor, mörk fog, slitage, närbild, lutande perspektiv, textur, naturligt material, golvyta, ojämn yta.
    Skapa konto
  • Trägolv med tydlig springa, mörka kanter, detaljnärbild, slitage eller defekt.
    Skapa konto
  • Trägolv med mörk springa eller spricka mellan brädorna. Naturlig textur. Möjlig renoveringsbehov.
    Skapa konto

Bästa svaret

G Gultuna skrev:
Är det någon som erfarit att det varit svartlim mellan brädorna i ett gammalt undergolv? I vårat hus från 1944 så ser hela övervåningen ut som på bilderna och jag fruktar att det kan vara limresterna från något tidigare golv? Eller kan det vara något helt annat? Om det rör sig om svarlim, finns det något säkert sett att ta prov på det eller rent av sanera?
Det är inte så att de har nåtat springorna?
Finns ju lite olika metoder för att göra detta.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 7 till
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Det är inte så att de har nåtat springorna?
Finns ju lite olika metoder för att göra detta.
Så skulle det såklart kunna vara! Tänkte inte ens på det.

• Gilla
Tompafix
  • Laddar…
Gammalt undergolv? Så där skall ju golvet se ut. Skitsnyggt.
Var rädd om det så håller det säkert minst 100 år till.🤩

• Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
G Gultuna skrev:
Snyggt golv.
Ser nåtat ut

G Gultuna skrev:
Nåtade golvtiljor, används ofta i marin milkö.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
peteds01 peteds01 skrev:
Nåtade golvtiljor, används ofta i marin milkö.
....Miljö...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.