7. Närstudie av golvet

• 20060807006.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
8. Ännu närmare ändå

• 20060807007.jpg
    Skapa konto
9. Här ska sängen stå

• 20060807008.jpg
    Skapa konto
10. Hörnet av klädkammaren sedd mot utgången av sovrummet

• 20060807009.jpg
    Skapa konto
guud va snyggt!

nu blev jag riktigt avis... kul att se att någon vågar! funderar just nu ifall jag vågar göra trappan svart... har iofs tänkt täckmåla, men detta blev ju så snyggt så kanske ska göra som du... blev väldigt inspirerad! :)

var köpte du produkterna du använt?

lillajuni skrev:
guud va snyggt!

nu blev jag riktigt avis... kul att se att någon vågar! funderar just nu ifall jag vågar göra trappan svart... har iofs tänkt täckmåla, men detta blev ju så snyggt så kanske ska göra som du... blev väldigt inspirerad!  :)

var köpte du produkterna du använt?
Hej och tack för berömmet :)

Jag är riktigt nöjd själv.

Vi köpte hårdvaxoljan på Färgtema i Täby. Har inte sett det någon annanstans, men jag antar att det går att finna hos en välsorterad fackhandlare.

Edit: Skulle du inte hitta det någonstans så har jag en oöppnad burk transparent ebenholz som blev över (det är DRYGT, så att man ska lägga på tunt är ett understatement!). Pris i affären för en 0,75 L burk är 450:- men du kan få köpa den av mig för 350:-

Hör av dig via PM om det är intressant (även ni andra också förstås). Hoppas att jag inte bryter mot några forumregler nu genom att skriva såhär :D

Barea skrev:
Det finns dock åtminstone två saker att ta hänsyn till.
1. Smutsen syns! Och jag menar verkligen att ett ynka litet hårstrå syns.
2. Man tappar enormt mycket ljus och det krävs att man tänker igenom belysningen några gånger för att kompensera det hela. - - - Jag tror, precis som du själv är inne på, att man ångrar sig när det svarta golvet inte längre är lika hett.
Min erfarenhet av riktigt mörka - nästan svarta golv är från 30 år tillbaka då vi la in panga-panga i vardagsrum och bibliotek dvs stora ytor. Alla varnade oss och påpekade hur dammigt och känsligt så mörka blir. Så blev det alls inte. Vi njöt verkligen av resultatet och fann inte att det var jobbigare än andra golv och på den tiden hade vi hund och småbarn. Men Barea's kommentar om ljuskompensering är korrekt. Rejält med ljusinsläpp/stora fönster och genomtänkt belysning är viktigt.

Jag skulle tänkt mig för i ett gammalt hus och ev lagt mörkt golv ovanpå det gamla. Nu löste du det på annat sätt och det var kanske vettigast. Idén är ändå fräck och vi fick se jättefina bilder här i tråden så i ett nybygge kan detta locka.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.