Daniel_N Daniel_N skrev:
Det är lugnt Jac, jag har löst en stand in: Herr tröskedomkraft ska göra en insats hade jag tänkt.
Haha, sen jag blev introducerad till den här tingesten i samband med spånsugslyftet har jag hört tröskeldomkraft o aldrig riktigt fattat när man behöver lyfta trösklar...men i det där elitsällskapet har jag känt mig för dum för att fråga.

Vi får väl börja benämna den "kuggstångsdomkraft" istället då, så staboarna fattar vad som menas.

Det kan hända att jag är i krokarna på söndag, om det är så att ni behöver lyfthjälp? Om inte kan jag stå sidan om och heja på. Vad är det för adress?

Ola C Ola C skrev:
Haha, sen jag blev introducerad till den här tingesten i samband med spånsugslyftet har jag hört tröskeldomkraft o aldrig riktigt fattat när man behöver lyfta trösklar...men i det där elitsällskapet har jag känt mig för dum för att fråga.
Äh din fegis! Sen jag försökte lossa en axel från sig själv (https://www.byggahus.se/forum/threa...-just-den-skruven-far-jag-aldrig-loss.294460/) är det väl officiellt att inga frågor är för dumma? :)

• Gilla
Ola C
  • Laddar…
M Matte_Nörden skrev:
Det kan hända att jag är i krokarna på söndag, om det är så att ni behöver lyfthjälp? Om inte kan jag stå sidan om och heja på. Vad är det för adress?
Varmt välkommen!

Hur ser det ut på söndag, behöver du ett handtag kan jag troligtvis planera för att komma inom på söndag!

phl phl skrev:
Hur ser det ut på söndag, behöver du ett handtag kan jag troligtvis planera för att komma inom på söndag!
Gärna! Jag handlar kagor:)

Plural på det hoppas jag, du vet att jag är dyr i drift :)

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
phl phl skrev:
Plural på det hoppas jag, du vet att jag är dyr i drift :)
Du får nog vänta med kakätandet tills efter du varit inne i facken o skruvat lyftreglar annars är det risk vi inte får ut dig...

Tänker osökt på Nalle Puh och berättelsen när han äter för mycket honung och fastnar i Kanins dörrhål :)

Haha, lugnt, jag matar inte honom förrän vi är klara:)

Ser ut som det skiter sig för min del. Ni får klara er utan hejarklack.

M Matte_Nörden skrev:
Ser ut som det skiter sig för min del. Ni får klara er utan hejarklack.
Synd, men du är välkommen nästa gång!

Mer kaugor till mig!

Har precis provlyft o räknat lite. Kanske är den snarare aningen tyngre än förra gången, får det till precis kring 300. Men lyftet är fortfarande lägre än sist, så jag hade 1 rätt av 2, det är väl inte så illa? :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.