Hej Daniel,

Måste säga att du är en så himla trevlig typ som alltid kommer på en massa bra övningar där man kan lyfta och slita i saker så att man håller sig i form! Men nu var det länge sen sist och jag undrar om du kanske har något projekt där jag kan spänna musklerna? Är lite orolig för min formkurva inför julmaten! Hur ser det ut?

hälsningar Ola

Hej @Ola C

Kul att just du hörde av dig! Jag har egentligen inget behov av lyfthjälp, men bara för din skull så har jag bestämt mig för att skruva ihop en hylla att ha ovanför fanerpressen. Den är ganska tung och ska lyftas högt, så det blir nog en bra övning! Jag tänker mig att lyfta upp den nu på lördag kl 11, tar 30 minuter. Vad tror du om det?

mvh//Daniel

PS: känner du någon mer som är intresserad så är de också välkomna. För den som så önskar kan jag tom köra en kort VIP-demonstration av spännbandstekniker:)

• Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Hej @Daniel_N

Så snällt att ge mig en tid med dig min bästa personliga tränare redan på lördag, hade i mina vildaste fantasier kanske vågat hoppas på att bli inbokad nångång under våren men detta slår ju allt! Jag vet det är väldigt lång kötid till dina lyftpass så uppskattar väldigt mycket att jag fick förtur i kön. Kommer uppvärmd o väl förberedd på lördag. Ska kolla med min lyftarradarpartner @jac om han kanske är intresserad av tunga änden.

• Gilla
SamiHus och 1 till
  • Laddar…
Då har det bekräftats, Daniel hittar på alla de här lyftprojekten! Är säkerligen så att han ringer runt och låter oss flytta runt hans maskiner enligt något diaboliskt schema. :)

Ps. Hade detta varit i mellandagarna så hade jag med glädje omfamnat "chansen" till lite gratis träning. Har tyvärr ett annat träningspass bokat, som inbegriper bära inslagna paket och stångas med andra apatiska föräldrar i ett försök att sprida julglädje.

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Diaboliskt? Det tolkar jag som omtänksamt;)

mellandagarna säger du....sätter verkligen pressen på mig nu...vad ska jag hinna skruva ihop till dess?! ;)

@Ola C - Finns det en tung ända så är jag självkart på. En smidig lösning som jag redan tipsat Daniel om är att fylla hyllan innan den lyfts upp så slipper man en massa klättrande med prylar sedan.

Sedan så kan vi väl lyfta fram något annat tungt när vi ändå håller på så kan @Shakula komma och lyfta tillbaka det i mellandagarna. Man ska ju hjälpas åt...

@Daniel_N - Kl 11 på lördag tror jag ska kunna funka men jag måste dubbelkolla hur det ser ut med åkeriverksamheten innan jag kan lova något säkert.

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Ingen behöver vara orolig för att få mindre träningen en någon av de andra. Jag har varit noga och sett till att det blir två tunga ändar denna gång!

Jag har varit med och förberedelselyft, och som vanligt överdriver Daniel behoven av lyfthjälp. Förmodligen är han bara lite sällskapssjuk! ;)

//Ronnie

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Jag har varit med och förberedelselyft, och som vanligt överdriver Daniel behoven av lyfthjälp. Förmodligen är han bara lite sällskapssjuk! ;)

//Ronnie
Haha jag vet att ni är riktiga kraftpaket i Varberg...men ca 250kg 2,5m upp blir nog ett ok träningspass för oss skåningar:)

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Kraftpaket — vet inte det jag. Kände mig lite klen senast... Ville hur som helst egentligen bara peppa Ola och Jac.
(Räcker 250 kg verkligen??? :D)

Lycka till på lördag, JÄTTESYND att jag inte kan vara med!
//Ronnie

Daniel missade du när "kraftpaketet" från Varberg fick kramp av att sitta på en stol o dricka öl?:geek:...sorry Ronnie, Daniel la upp för smash kunde inte låta bli.

250kg fixar Daniel i marklyft, ska hyllan högre än midjehöjd kan jag o @jac kanske slita oss från kaffedrickandet o hjälpa till sista biten.

• Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Börjar ta sig:

Sockel:
Nybyggd träsockel och hyllplan i ett verkstadsutrymme med verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hylla:
Träskivor uppställda i en verkstad indikerar ett pågående byggprojekt för möbeltillverkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Finns som synes plats för fler att lyfta:)

Har aldrig begripit vem som köper 50mm tjock mdf men nu trilla poletten ner....

Microkatten
En hylla på 250kg, det är väl ingen konst att lyfta? Synd bara att jag får mjölksyra i benen och ont i ryggen så fort jag lyfter min surfplatta, annars hade jag givetvis kommit och lyft hyllan åt dig, Daniel! :p

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Har aldrig begripit vem som köper 50mm tjock mdf men nu trilla poletten ner....
Haha du kan vara lugn:) det är 4 resp 10mm mdf i form av några torsion-boxar

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.