10 502 läst ·
87 svar
11k läst
87 svar
Svar på öppet brev från Ola C [lyft 21/1!]
Helt ok Ola, minns det väl. Händer titt som tätt. Även när jag inte dricker öl. Så är det att bli gammal — har du tur får du uppleva det själv.Ola C skrev:
//Ronnie
Jag har tyvärr inte möjlighet att komma ner och lyfta. Min specialitet är ju annars att teoretisera, krångla till det, komma med sarkastiska kommentarer och klaga på utrustningan som finns tillgänglig. Jag kanske kan göra det på distans?
När vi skulle transportera våra 2-2,5 tum tjocka, fem meter+ långa okantade fönsterplankor så orkade vi till slut inte lyfta de största från marken och bära några meter, utan fick be bekanta att ta de sista eftersom våra armar och ben hade förvandlats till kokt spagetti. Och då var plankorna inte ens ek...
Hjälper spenat, måntro?
Hjälper spenat, måntro?
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Daglig handhyvling är väl det som gäller som träning?Microkatten skrev:
När vi skulle transportera våra 2-2,5 tum tjocka, fem meter+ långa okantade fönsterplankor så orkade vi till slut inte lyfta de största från marken och bära några meter, utan fick be bekanta att ta de sista eftersom våra armar och ben hade förvandlats till kokt spagetti. Och då var plankorna inte ens ek...
Hjälper spenat, måntro?
Jag tittade i veckan på videos där Paul Sellers visar hur han tillverkar sin arbetsbänk. Det var gott om handhyvling där, men jag kände mig inte speciellt starkare för det?Frustrator skrev:
Du får pm nästa gång jag införskaffar virke!G GertD skrev:
Ha det så trevligt i morgon med Daniels bautahylla!
Visst är det märkligt att det saknas...
Men eftersom du för det på tal så har jag alltid reagerat på din stavning av det ordet. Frågar du mig så heter det "hottar". En hutt är ju något helt annat och inte ska vi väl sitta och "hutta" redan kl 11 på förmiddagen.
Men eftersom du för det på tal så har jag alltid reagerat på din stavning av det ordet. Frågar du mig så heter det "hottar". En hutt är ju något helt annat och inte ska vi väl sitta och "hutta" redan kl 11 på förmiddagen.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
Daniel,
Jag hittar inte tråden där du frågade efter en sprayflaska till smörjmedel till maskinerna.
Vi har börjat använda vanliga limflaskor till Carmalit. Funkar bra och de går inte sönder när de ramlar i golvet.
Jag hittar inte tråden där du frågade efter en sprayflaska till smörjmedel till maskinerna.
Vi har börjat använda vanliga limflaskor till Carmalit. Funkar bra och de går inte sönder när de ramlar i golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder