Om du tidigarelägger lyftet nån timme kan du få min hjälp med. Behöver vara iklädd skjorta och slips klockan 12.30 så det blir kanske lite tajt med tid.

Ola C Ola C skrev:
Daniel missade du när "kraftpaketet" från Varberg fick kramp av att sitta på en stol o dricka öl?:geek:...sorry Ronnie, Daniel la upp för smash kunde inte låta bli.
Helt ok Ola, minns det väl. Händer titt som tätt. Även när jag inte dricker öl. Så är det att bli gammal — har du tur får du uppleva det själv. ;)

//Ronnie

Jag har tyvärr inte möjlighet att komma ner och lyfta. Min specialitet är ju annars att teoretisera, krångla till det, komma med sarkastiska kommentarer och klaga på utrustningan som finns tillgänglig. Jag kanske kan göra det på distans?

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Jag förväntat mig att du räknar ut ett sätt att med hävarmar, betonggolvet som stöd och med hjälp av kolvarna i pressen kunna lyfta upp hyllan:)

• Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Sprang precis på @GertD på brädgården, han svingade upp en 4 meters 2 tum 15 tum ekplanka på taket som den var gjord av frigolit och undrade lite blygsamt om det fanns plats för fler att lyfta.?

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Självklart! Är öppet träningspass:)

Microkatten
När vi skulle transportera våra 2-2,5 tum tjocka, fem meter+ långa okantade fönsterplankor så orkade vi till slut inte lyfta de största från marken och bära några meter, utan fick be bekanta att ta de sista eftersom våra armar och ben hade förvandlats till kokt spagetti. Och då var plankorna inte ens ek...

Hjälper spenat, måntro?

Microkatten Microkatten skrev:
När vi skulle transportera våra 2-2,5 tum tjocka, fem meter+ långa okantade fönsterplankor så orkade vi till slut inte lyfta de största från marken och bära några meter, utan fick be bekanta att ta de sista eftersom våra armar och ben hade förvandlats till kokt spagetti. Och då var plankorna inte ens ek...

Hjälper spenat, måntro?
Daglig handhyvling är väl det som gäller som träning? :)

Tusan också att Ola C skulle se mig jonglera med den där ekplankan idag. Men OK, går träningsvärken över så kommer jag i morgon.

• Gilla
Daniel_N och 2 till
  • Laddar…
Microkatten
Frustrator Frustrator skrev:
Daglig handhyvling är väl det som gäller som träning? :)
Jag tittade i veckan på videos där Paul Sellers visar hur han tillverkar sin arbetsbänk. Det var gott om handhyvling där, men jag kände mig inte speciellt starkare för det?

G GertD skrev:
Tusan också att Ola C skulle se mig jonglera med den där ekplankan idag. Men OK, går träningsvärken över så kommer jag i morgon.
Du får pm nästa gång jag införskaffar virke! ;)

Ha det så trevligt i morgon med Daniels bautahylla!

Skippar drönartävlingen i morgon och hittar upp din hylla Daniel. Ses i morrn!

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Jäkla rättstavning i telefonen, "huttar" menar jag ju givetvis! Finns det ingen skånsk ordlista till luren?

Visst är det märkligt att det saknas...
Men eftersom du för det på tal så har jag alltid reagerat på din stavning av det ordet. Frågar du mig så heter det "hottar". En hutt är ju något helt annat och inte ska vi väl sitta och "hutta" redan kl 11 på förmiddagen.

• Gilla
Shakula och 1 till
  • Laddar…
S
Daniel_N Daniel_N skrev:
Haha du kan vara lugn:) det är 4 resp 10mm mdf i form av några torsion-boxar
Jag trodde du att du byggt den extra tung i homogent material för att få till ett bra träningspass för dina lärjungar. :)

S
Daniel,
Jag hittar inte tråden där du frågade efter en sprayflaska till smörjmedel till maskinerna.
Vi har börjat använda vanliga limflaskor till Carmalit. Funkar bra och de går inte sönder när de ramlar i golvet.

Vit limflaska märkt "Carmalit" använd som behållare för smörjmedel på en verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.