Jag velar ??? fram och tillbaka mellan olika husmodeller och ett alternativ är att bygga ett suterränghus, fördelen är att man som jag ser det kan utnyttja tomten på ett bra sätt. Eftersom jag inte har tillräckliga kunskaper tänkte jag höra här om någon vet om det finns några nackdelar med suterränghus?
Finns det risk för fuktskador när halva huset ligger under marken? Blir det kallt och vått och rått därnere? Blir det dyrare? Finns det andra aspekter på suterränghus som man bör se upp med?