4 571 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Sungrow smartmätare som ska kunna styra batteriladdning efter prisnivå
Jag har förstått så pass att nätverkskabel ska gå till växelriktaren och ytterligare en kabel mellan växelriktare och smartmätare. Problemet är att de enda två anslutningar som verkar lediga har rundakontakter. Någon som kan säga var dessa ska kopplas in.K knightjocke skrev:Det ser även ut att vara batteri kopplat till anläggningen?
Eftersom du inte har några värden så har den inte kontakt. Antingen behöver den söka upp mätaren och programmeras. Eller är något felkopplat.
Det är kopplat på A1 och B1, vilket verkar vara rätt.
På webbsidan på datorn kan man få upp en sida som heter devices. Där kan du se vilka komponenter den jobbar med i anläggningen. Där borde mätaren vara med serienumret som sitter på den. Kanske går i appen med, men har inte den.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
PV3 är för fler solceller...
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
LAN är för internet och i förskruvningen märkt Com går det in en kabel för smart mätaren och en för kommunikation med batteriet. Ev även en 3:e in i Com för extern styrning som CheckWatt eller liknande tjänst.S Sture Nilsson1 skrev:
Har du talat med din installatör?
Jag har fått massor med information men ingen så tydlig i just det här ärendet som från dej. Grejen var att jag fick mätaren när jag köpte utrustningen mot att jag ordnade installationen själv Hade en bra elektriker som dock inte jobbade med sån utrustning.R Robert-san01 skrev:
Jag bugar och tackar för tydlig information
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad behöver jag åtgärda för att kunna stänga av vattnet i köket?
Kök -
Värdera om huset för att kunna utöka bolån
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Hur skulle man kunna förbättra ventilationen?
Ventilation -
Hade frisen kunnat läggas på annorlunda?
Golv -
Kan någon dela sina inställningar för Sungrows smartmätare?
Solceller, Solfångare, Solenergi