Hej!
Vi har en lite stuga som satt sig något ( stugan är 10x5 m )
och plintarna står lite hipp som happ, det är dock i alla 4 hörnen och även under på några ställen.
Golvet svajar lite och jag funderar på att sätta 5 st 95x95 reglar under med ca 2 meters mellanrum ( tycker det borde räcka ) och sedan ha en justerbar stolpe ( se bild ) jag förmodar att det inte är sista gången stugan rör på sig och då blir det enkelt att justera några mm.
Någon som gjort något liknande, eller har bättre förslag på att styva upp golv och grund utifrån.
Ett par plintar som redan sitter har en tendens att "gå in i botten" och en avlastning skulle nog göra susen.
Men som sagt alla tipps och råd ( blus bilder ) skulle uppskattas enormt!
Tack på förhand!