Jag bor i ett radhus byggt 65 med tegelfasad. Väggen är idag uppbyggd enligt följande: tegel, luftspalt, masonit, isolering följt av gips.

På grund av en fuktskada i väggen har vi behövt riva bort masonit och isolering och funderar nu på hur vi återställer på bästa sätt. Vår snickare har föreslagit att vi ska sätta styrolit istället för masonit och isolering då det är svårt att få tillbaka masoniten/säkerställa att vi får en tillräcklig luftspalt. Vad säger ni här inne, kan man använda styrolit? Ev nackdelar? Hur transporteras fukt etc. Tack på förhand!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.