Hej, jag har två värmekablar till vattenledningar under mitt plinthus. Jag tycker det borde finnas någon enkel billig smart hem lösning där jag sätta en strömbrytaradapter i uttaget till värmekabeln och sen köpa till en trådlös temperatur mätare som jag placerar utomhus och kan ställa in i någon app vid vilka temperaturer strömmen ska slå på.
Jag har googlat i 45min nu men hittar inte direkt något, någon här som är insatt i de olika varumärkena och kan tipsa om lösningar? Hade varit att föredra någon som går över Wifi utan hub tänker jag.
Jag har googlat i 45min nu men hittar inte direkt något, någon här som är insatt i de olika varumärkena och kan tipsa om lösningar? Hade varit att föredra någon som går över Wifi utan hub tänker jag.
Kolla in schneider Wiser system.
Mvh
Mvh
Jag löste det genom att köpa deltaco smart plug som gick enkelt att programmera i deras app. Den är kopplad till vädret på plats där jag bor. Så ingen termostat men funkar bra. Går ju att programmera den att gå på +3 grader om du är nojjig.
BIllig lösning som fungerat mycket bra för mig.
BIllig lösning som fungerat mycket bra för mig.
Tack, låter smidigt.Eliien skrev:
Borde också funka och klart bättre än temostat.
Är det denna https://www.netonnet.se/art/hem-fri...MI5Zeqluz0kgMVsE-RBR06NxeIEAQYAiABEgIA3vD_BwE ?
Ser inte att det går att länka till väder.
Kan man sätta den på att slå till vid tex -5degC?
Är det platsen för Wifi som används? Tänkte så det inte är telefonens plats.
Ja precis det är den
Går att ställa in från vilken grad som helst och vilken plats som helst som den ska hämta väder ifrån.
Du får notis i appen om den an någon anledning inte kan utföra uppgiften (tex vid strömavbrott)
Går också att gå in i appen och kolla så den säkert är på tex om du är bortrest och det är jäkligt kallt hemma. Om den inte gått på an någon anledning kan du bara sätt på den i appen manuellt.
Såhär ser min på programmering ut, har en likadan för av som det står värmare än -1
Går att ställa in från vilken grad som helst och vilken plats som helst som den ska hämta väder ifrån.
Du får notis i appen om den an någon anledning inte kan utföra uppgiften (tex vid strömavbrott)
Går också att gå in i appen och kolla så den säkert är på tex om du är bortrest och det är jäkligt kallt hemma. Om den inte gått på an någon anledning kan du bara sätt på den i appen manuellt.
Såhär ser min på programmering ut, har en likadan för av som det står värmare än -1
Lysande, tack. Blir en sådanEliien skrev:
Ja precis det är den
Klicka här för att svara