Hej!
Har byggt till och fått en större dusch/toa/VP rum nere och håller på ned dusch/tvättrum uppe.
Nere är i princip klart med ventilation sen i vintras. Köpte en Östberg 125 mm kanalfäkt som suger från bägge rummen.
Det blev väldigt bra! Ställde den medföljande potesiometer på lagom och det är tyst å fint. Men man vill ju att fina EC fläkten varvar upp med mer fukt, så en LS control inhandlades. Den var ställbar stod det och läste inte mer detaljer. Tyvärr är den bara ställbar med att den alltid ger 0-10 V i min värde. Jag kan alltså ge fläkten 2 V och då går den på "grundutsug" å sen ökar den stegvis upp till max, vilket är 10 V å då jäklar i att suger den, för mycket. Jag vill kunna ställa ett maxvärde på LS controllern men det går icke!
Så det jag är inne på är att köpa en smart fläktkontroll och dessutom kunna styra med två givare, en i vardera rum.
Men den stora frågan för mig är om man kan ställa max ut värde (skala upp rpm i förhållande till hygro) i interface i Homey. Någon som har testat detta?