Dieselkanonen ifråga, har en gång varit utrustad med termostat, som nu är borta,

För att köra den i nuläget, får vi först stoppa i sladden (240), då startar fläkten, sedan trycka på knappen till brännaren,

För att stoppa den, så slår vi först av brännaren, väntar en stund innan vi slår av fläkten,

Vad jag vill är att den ska gå 5 min eller så, per timme, med en timer t.ex,
Problemet är att fläkten ska gå några minuter efter brännaren

Dubbla timers tänkte jag ett tag, men det föll på att den ena eller andra kanske drar sig något ?

Lågbudgetideer någon, och som inte kräver högskoleutbildning...:)

För de oroliga så delar jag garage med behörig elektriker, men det verkar falla på mig (eller er ) att hitta en lösning..
 
Redigerat:
Ett Theben 612 kopplingsur, har 2 utgångar som kan programmeras oberoende av varandra. Kanske inte den mest optimala lösningen.

Protte
 
http://sefor.malmbergs.no/visvaredetalj.php?varenummer=1916474

Hittade jag i Malmbergs katalog, 2 kanaler innebär alltså 2 separata utgångar ?
och skulle funka ? eller cyklar jag inomhus nu ?

Tanken är ,att när man ska vara där en helg och pyssla med något, så vill jag ha en grundvärme även över natten, och att lämna den på hela tiden drar för mycket diesel, så 5-10 minuter, 1-2 ggr i timmen var iden.. I väntan på luftvärmepumpen.....
 
Mäster skrev:
[länk]

Hittade jag i Malmbergs katalog, 2 kanaler innebär alltså 2 separata utgångar ?
och skulle funka ? eller cyklar jag inomhus nu ?

Tanken är ,att när man ska vara där en helg och pyssla med något, så vill jag ha en grundvärme även över natten, och att lämna den på hela tiden drar för mycket diesel, så 5-10 minuter, 1-2 ggr i timmen var iden.. I väntan på luftvärmepumpen.....
montera ett frånslagsfördröjnings relä (långt ord) efter uret så att när spänningen till brännaren bryts så går fläkten den inställda tiden
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.