Har alltid hört att man ska köra stumskarv på list längs med väggar utöver i hörnen. Men gerade skarvar syns väl mindre?
Varför gör gerar man inte golvlisten?
 
När jag har skarvat golvlister mitt på en vägg så har jag alltid gerat skarven. Precis som du säger så syns skarven mycket mindre då.
 
ClasseClas
Utgångsläget är inte skarva alls! Blir det tvunget ändå så ser det mkt bättre ut med gerade skarvar. Så gör jag iaf.
 
Lättare att silikona kanske? En gerad skarv är enklare att få snygg än en rak, speciellt om väggen är något ojämn och skrovlig. Jag kör gerade skarvar i 99% av fallen.
 
Jag brukar inte ha synliga skarvar på lister. Går de inte att köpa tillräckligt långa så limskarvar jag, om de ska målas med täckande färg. Inget som "fuskande" hantverkare skulle göra. Överdrivet kanske för ofta står det ändå möbler som skymmer.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.