richardtenggren
harry73 harry73 skrev:
Jag tror att man kan göra volter från ena sidan till den andra
Anade något sådant, är nog 6 år sedan jag hoppade studsmatta, längtar lite tills det blir dags för dottern. :)

Ja, den ”lätta” volten är ju bakåtvolt, så man kan nog få lite hjälp av att hoppa fram mot en vinklad kant och volta bakåt från den. Och med ”man” menar jag barn. :seenoevil:

Rickard.
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja, den ”lätta” volten är ju bakåtvolt, så man kan nog få lite hjälp av att hoppa fram mot en vinklad kant och volta bakåt från den. Och med ”man” menar jag barn. :seenoevil:
Dom är mest för "hopp och lek" vill man mest göra volter är dom inte enklare eller bättre men säkert rätt roliga. En lagomt stor rund med riktigt bra studs är svårslagen för lite äldre barn OCH vuxna som vill göra mer avancerade volter.

• Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja, när man gjorde bakåtvolt så brukade man hoppa ut mot kanten för att att få lite studs bakåt samtidigt.
Gäller bara att våga, tröskeln för att testa framåtvolt är lägre för gemene man, men bakåtvolt är lätt när man väl passerat tröskeln.

Rickard.
richardtenggren richardtenggren skrev:
bakåtvolt är lätt när man väl passerat tröskeln.
Håller helt med. Vågar man inte själv så kan man enkelt lära en att våga/vänja sig. Tar som max nån timme innan rotationen sitter för i princip vem som helst (om bara fysiken är där). Kräver dock en eller två hjälpredor som har lite koll på hur men det är inte svårt.

Grabben börjar ha fått in kullerbyttorna nu så det dröjer nog inte länge innan han öppnar ett paket med en alldeles för dyr matta i från pappa. Vad gör man inte för sina barn ;)
(efter så många timmar på en bra matta så blir man lite allergisk mot dom billiga)

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Klurade ett tag på vilken matta man skulle köpa, kollade byggahus eftersom råden här i min mening ofta är vettiga. Vill bidra till tråden jag med.

Ska börja med att säga att jag inte testat någon från trampolinexperten så kan inte uttala mig egentligen, men de har fått goda omdömen. Testat begagnad BERG Champion som knirrade och knakade i fjädrar och ram vid varenda hopp så det lade jag ner ganska snabbt.

Granskade datablad på diverse tillverkare och modeller och hoppade på (!) en Jumpking Rectangular Pro 10 ft x18 ft (305 cm ×550 cm) för 11 990 kr.
Tillverkad i Sydkorea av YC Corporation som äger amerikanska Jumpking sedan 2004.

Grym ram med 57 mm rör som går in under mattan och förstärker böjmotståndet. 250 mm fjädrar och 99% ljudlös. Känns bra mot grannar osv som slipper lyssna på knakandet timme ur och timme in. Mjuk, progressiv fjädring som inte bottnar hur jag än hoppar (ca 100 kg). 140 kg maxvikt.

Jumpking är inte så stora i Sverige som någon skrev tidigare men verkar större utomlands. Frakten var snabb, hade mattan på två dagar, allt funkade bra. Sammanfattningsvis är jag (och barnen ;)) nöjda med mattan :D förhoppningsvis kommer vi ha kul i många timmar med den

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.