1 739 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Studera Efter ABL ?
Hej!
Jobbar som elektriker på en firma där vi är drygt 10 montörer, jag har varit ute och skruvat som serviceelektriker ett antal år men känner att jag vill inte vara ute och skruva tills pension,
Jag vill "kliva upp" ett trappsteg.
undrar nu om någon har något tips vad man kan plugga vidare till inom el yrket, jag har allmän behörighet lågspänning om det nu skulle vara av någon nytta.
Jobbar som elektriker på en firma där vi är drygt 10 montörer, jag har varit ute och skruvat som serviceelektriker ett antal år men känner att jag vill inte vara ute och skruva tills pension,
Jag vill "kliva upp" ett trappsteg.
undrar nu om någon har något tips vad man kan plugga vidare till inom el yrket, jag har allmän behörighet lågspänning om det nu skulle vara av någon nytta.
Det första du bör fråga dig är vad du vill. Min erfarenhet är att de med yrkeserfarenhet är attraktiva för tex konsultbranschen. Och akademisk utbildning är inte alltid viktigare än ambition och nyfikenhet. Ring ngn firma, säg vad du känner. Om rätt person svarar så har du ett nytt jobb.
Annars, plugga. Våga
Annars, plugga. Våga
Även jag tror att en personlig kontakt ger större möjligheter än en "kurs" speciellt om du inte vet vad du vill göra. Dom allra flesta som arbetar som projektledare inom elinstallation är "vanliga" elektriker som tagit ett steg vidare.
Okej. Jag gillar och tycker service delen och lärandet av allt med nytt materiel är roligt och intressant men vill ta mig ut ur det hära med att skruva 7-4 dag in och ut,Kan tänka mig att sitta på kontor men inte 24/7 utan jag vill vara ute på plats
Klicka här för att svara