Skruven inuti handtaget till min Burlington duschblandare har gått av och det har resulterat i att en skruvdel sitter i blandaren. Hur fasen ska jag lyckas lirka ur den? Är det kört och jag måste köpa ny blandare? Om inte, vilje typ av verktyg skulle jag behöva för att få loss den? Lyckades inte få ut den med hjälp av fingrarna då det är relativt liten del av skruven som sticker ut.
Ringde en återförsäljare av Burlington för att få hjälp med att beställa nytt handtag och skruv eller bara skruv ( om jag väl får loss den ) De har problem att få tag på sin leverantör osv så strul där med. Så frågan, skulle man kunna köpa skruven vart som? Dvs är det ofta en ”universal” skruv?
Lägenheten ligger ute för försäljning nu och hyr även ut lägenheten i andra hand och min hyresgäst kan nu inte duscha så det brinner i knutarna!
Tips mottages gärna! Tack snälla
Ringde en återförsäljare av Burlington för att få hjälp med att beställa nytt handtag och skruv eller bara skruv ( om jag väl får loss den ) De har problem att få tag på sin leverantör osv så strul där med. Så frågan, skulle man kunna köpa skruven vart som? Dvs är det ofta en ”universal” skruv?
Lägenheten ligger ute för försäljning nu och hyr även ut lägenheten i andra hand och min hyresgäst kan nu inte duscha så det brinner i knutarna!
Tips mottages gärna! Tack snälla
Lirka ut en gängad skruv lär inte gå såvida det inte går att få grepp om skruvdelen med ex. en spetstång. Den får borras ut, alt. borras upp och sedan skruvas ut med ett skruvutdragningsverktyg.
Sedan är frågan om det går att få tag på reservdelar.
Kanske enklast/snabbast att byta hela blandaren
Sedan är frågan om det går att få tag på reservdelar.
Kanske enklast/snabbast att byta hela blandaren
Klicka här för att svara