2 740 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Strulande Mora blandare - "sjunker mot centrum"
Hej!
otroligt svårt att formulera rubrik...
jag har en mora duschblandare, Handtaget är i sitt neutrala läge riktat rakt ner.
med andra ord efter att man fört handtaget mot sig och vatten rinner för man det 90 grader vänster för varmt och 90 grader höger för kallt.
Det som är problemet är att handtaget ständigt faller ner mot "centrum" vilket innebär att man efter några sekunder duschar kallt... otroligt irriterande.
Jag är helt novis och har köpt nya delar sprinten och konan eller va det kallas. alltså det som sitter inne i blandare. Så den läcker iaf inte längre...
Men vad mer kan jag göra? varför sjunker den ner? tacksam för hjälp med att lösa detta förmodligen lätta problem.
MVH
Andreas
otroligt svårt att formulera rubrik...
jag har en mora duschblandare, Handtaget är i sitt neutrala läge riktat rakt ner.
med andra ord efter att man fört handtaget mot sig och vatten rinner för man det 90 grader vänster för varmt och 90 grader höger för kallt.
Det som är problemet är att handtaget ständigt faller ner mot "centrum" vilket innebär att man efter några sekunder duschar kallt... otroligt irriterande.
Jag är helt novis och har köpt nya delar sprinten och konan eller va det kallas. alltså det som sitter inne i blandare. Så den läcker iaf inte längre...
Men vad mer kan jag göra? varför sjunker den ner? tacksam för hjälp med att lösa detta förmodligen lätta problem.
MVH
Andreas
Du verkar ju ha en ganska modern blandare..... Jag bytte nyss vår FMM som vi haft i 30 år, det var ett vred för värme och ett annat för vattenmängd. Det måste ju gå att justera din så att den kärvar lite mera, men jag vet inte hur.
I skållningsskyddet ska det tydligen ligga en bromsring. Denna hade tydligen fallit bort eller aldrig existerat. Fanns inte att få tag på affären utan fick ringa och fråga om Mora snällt kunde tänka sig att skicka ner en på posten.
Klicka här för att svara