Jag vet inte om min duschblandare strular eller om det är något annat fel.
Nu när det börjar bli kallare så blir det problem med varmvattnet. Efter ca 1-2 minuter så blir vattnet kallare men inte iskallt. Vattnet är ju kallt i 10 sekunder ibörjan också som vanligt.

Jag vet inte om jag känner det tydligare nu eftersom det är kallare och jag vill ha varmare vatten. Det är min teori om varför det händer just nu. Hade liknande problem i fjol men då rättade det till sig efter nån vecka och jag skruvat lite på varm/kall vredet.

Kalkar blandare igen? Eller nån som vet vad som kan hända annars med en blandare?

Det låter som om du har separata vred för kall och varmvatten?
Javisst kan blandaren kalka igen, men om du har varmt i början som du säger borde du isåfall märka en minskning i "stråltrycket" när sedan vattnet blir kallare.

Vad du kan göra är att skruva bort insatsen för varmvattenkranen och titta ned hur det ser ut. Insatsen kan också vara slut och då är det bara att byta den.

Nej jag har ett vred för både varm och kallvatten och märker ingen skillnad i tryck. Antar att blandaren mixar det själv. Ska nog testa och skruva bort den och se hur det ser ut.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.