Uppföljning av tråden:
Jag kopplade in de befintliga strömkännarna (som egentligen hörde till ctc excellent 2) till min nya nibe vvm325 med en stump larmkabel ekkx, 2x2 0,5mm2 jag hade liggande.
Jag får fullt rimliga värden i menyn för vvm325, så allt verkar fungera fint. Startar jag en hårfön stiger strömmen i motsvarande fas som förväntat.
Hade en del betänkligheter initialt angående fasföljden, så att strömkännarna verkligen mätte rätt fas så att pannan anpassar förbrukningen på samma fas.
Läste mig sen till att pannan själv detekterar fasföljden och strömkännarna vid uppstart. Allt verkar fungera fint och inga huvudsäkringar har hittills gått!