Hej. Köpte en strömbrytare på Biltema.
Jag måste byta den jag har i badrummet.
Nu funderar jag lite över inkoppling.
Det står L1, L2, L3 på ena raden.
Motsvarande på andra sidan står det.
1 2,3. Men...
Man kan fästa ena kabeln L1 eller L2.
Men på motsatt sida går det endast att skruva fast kabeln på nr.1
Så frågan är. Blir det L1 till 1 jag skall välja?
Ni verkar kunniga här på forumet och kan säkert hjälpa mig.
Jag måste byta den jag har i badrummet.
Nu funderar jag lite över inkoppling.
Det står L1, L2, L3 på ena raden.
Motsvarande på andra sidan står det.
1 2,3. Men...
Man kan fästa ena kabeln L1 eller L2.
Men på motsatt sida går det endast att skruva fast kabeln på nr.1
Så frågan är. Blir det L1 till 1 jag skall välja?
Ni verkar kunniga här på forumet och kan säkert hjälpa mig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
1 till L2. Det framgår på schemat som är tryckt på brytaren.
Ska du använda trappfunktionen eller har du bara tå ledare i dosan?N Nybörjarmicke skrev:Hej. Köpte en strömbrytare på Biltema.
Jag måste byta den jag har i badrummet.
Nu funderar jag lite över inkoppling.
Det står L1, L2, L3 på ena raden.
Motsvarande på andra sidan står det.
1 2,3. Men...
Man kan fästa ena kabeln L1 eller L2.
Men på motsatt sida går det endast att skruva fast kabeln på nr.1
Så frågan är. Blir det L1 till 1 jag skall välja?
Ni verkar kunniga här på forumet och kan säkert hjälpa mig.[bild]
Tompafix: Det är inte särskilt vanligt med trappkoppling i badrum va, TS pratar dessutom om två ledningar.
Om man kopplar på L2 som jag skrev så kommer vippan att ha rätt funktion. Dvs, av när den är neråt.
Om man kopplar på L2 som jag skrev så kommer vippan att ha rätt funktion. Dvs, av när den är neråt.
Nej de är inte så vanligt, men det finns. Har själv haft badrum med två ingångar. Om den är vänd rätt ja, vilket inte alltid är fallet. Sedan kan det ju vara så att alla andra tänder nedåt som förr i tiden och man vill ha likaD Daniel 109 skrev:
Klicka här för att svara