Skall precis till och börja kakla en gästtoa
Toan har tidigare inte haft kakel

Kaklet kommer ha en sluthöjd på 130cm

Frågan ;

Funderar på om jag skall höja strömbrytaren och givaren till golvvärmen till över kaklet för att slippa göra hål osv
De kommer väl hamna ca på 138 cm centrum mått .
Är detta för högt ? Gränsfall tänker jag
Huset är byggt 1974

Hade varit najs att slippa skära plattor, men det skall ju ändå se ok ut

Du kan ju också såga plattorna för uttag, jag använder sticksåg med blad för keramik.

A AndersS skrev:
Du kan ju också såga plattorna för uttag, jag använder sticksåg med blad för keramik.
Jag vet , men ibland så väljer jag minsta motståndets lag …

Hur lyckas man kakla ett rum utan att behöva kapa plattor?

P Peter_Ker skrev:
Hur lyckas man kakla ett rum utan att behöva kapa plattor?
Såklart det behöver kapas , men det blir ju ett moment mindre. Frågeställningen gällde höjden .

Q q51020 skrev:
Jag vet , men ibland så väljer jag minsta motståndets lag …
Är det inte mera arbete att flytta på eldosorna och räcker trådarna om du flyttar dem?

A AndersS skrev:
Är det inte mera arbete att flytta på eldosorna och räcker trådarna om du flyttar dem?
Ny gips skall upp så jag måste ändå borra nya hål och en ny dosa för golvvärmen skall in

Höj. Min termostat sitter för lågt och jag måste knäböja varje gång jag ska justera något för att se displayen. Och glöm inte att installera "städuttag" där när du ändå är igång.
Vill man lyxa till så kan man även installera en uttagsradio, dvs en radio som sitter i ett extrafack.

Purre
Normal höjd på termostat är 150cm.
Däremot hade jag alla gånger valt att ha strömbrytare på samma höjd som alla andra rum. Skulle störa mig en hel del på att ha olika höjd i olika rum. Sen estetiskt blir det fel också.

• Gilla
el_palpo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.