Jopp. Jag hittade tvåpack på Överskottsbolaget för 198 kr tror jag det var. Exakt likadana som på ELFA (116 kr/st). Artikelnr : 36-013-17. NC (normaly closed)

Redigerat:
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Här har du en liknande modell:
http://www.elbutik.se/product.html?product_id=114794&category_id=1588
95:- plus frakt.
http://www.elbutik.se/product.html?product_id=114794&category_id=1588
95:- plus frakt.
Om det redan är ett skafferi färdigt med armatur i taket så kan du ju byta den mot en med rörelsesensor i. Alternativt bara ljuskällan med rörelsesensor. Så sätter du den befintliga brytaren så att lampan alltid har ström fram. Alternativt kopplar bort brytaren och sätter lock.
Hur du vill ha det får du ju själv bestämma naturligtvis. Beror ju också lite på hur stort skafferiet är.
Den som puttrix visar är inte särskilt snygg och lyser nog inte upp ett större rum som man önskar. Det var ett tag sedan jag kopplade sådan och är osäker om den går att ansluta med infälld kabel från rörutlopp genom karmen eller om det är utanpåliggande kabel som gäller.
Är rummet bara en halvmeter djupt med hyllor så fungerar det ju ypperligt. Den lyser inte uppåt. Så är dörren mycket kortare än skafferiet så kanske det blir mörkt längst upp bland pinalerna..
Men å andra sidan så är inte 95 kr mycket. Så man kan ju alltid köpa och ansluta med ett sladdställ och prova hur det ser ut. Har man en glödlampshållare hemma på sladdställ, så går det ju att prova så också och hålla en bok ovanför för att se hur ljusspridningen blir.
Den som puttrix visar är inte särskilt snygg och lyser nog inte upp ett större rum som man önskar. Det var ett tag sedan jag kopplade sådan och är osäker om den går att ansluta med infälld kabel från rörutlopp genom karmen eller om det är utanpåliggande kabel som gäller.
Är rummet bara en halvmeter djupt med hyllor så fungerar det ju ypperligt. Den lyser inte uppåt. Så är dörren mycket kortare än skafferiet så kanske det blir mörkt längst upp bland pinalerna..
Men å andra sidan så är inte 95 kr mycket. Så man kan ju alltid köpa och ansluta med ett sladdställ och prova hur det ser ut. Har man en glödlampshållare hemma på sladdställ, så går det ju att prova så också och hålla en bok ovanför för att se hur ljusspridningen blir.
Det framgår inte riktigt ifall ditt skafferi är ett "gå-in-i-skafferi" dvs. ett eget litet rum eller ifall det är mer som ett skåp. Bägge kallas ofta för skafferi. Jag har precis byggt ett gå-in-i-skafferi med lamptändning kopplad till dörren. Jag tittade på den typen av brytare som tomtebloss visar men blev orolig att slaglängden på knappen är i minsta laget. Jag hade även svårt att få till något snyggt med den typen av lampor som puttrix och Richard Å visar så jag gjorde helt enkelt så att jag skruvade loss själva brytaren ur en sådan lampa och installerade den i dörrkarmen till skafferiet. Se bilder. Funkar kanonbra!
Karmen kommer självklart att målas vit samma år som listerna på insidan spikas upp
Karmen kommer självklart att målas vit samma år som listerna på insidan spikas upp
Klicka här för att svara