Hej!
Vi har i vår lägenhet två st 1,2 w led spottar i fönstret. Dessa är dragna till en 350 mA drivdon, som i sin tur går till en 1-10v dimmer. Inkommande ledare är kopplad till dimmern, som i sin tur har ledare kopplad till drivdon, som i sin tur översätter mot spot.
Jag vill byta dimmern till en flipp strömbrytare då spottarna inte riktitgt funkar att dimra med.
Spottarna: https://www.hornbach.se/shop/MALMBE...uskalla-9974441/6042661/artikel-detaljer.html
Drivdonet: http://www.hidealite.se/Produkter/I..._Round/1712518-2246215.html?variantId=2246213
På bilden ser ni kopplingen från dimmer till drivdonet.
--> Vilken strömbrytare bör jag använda?
Tack på förhand!
Vi har i vår lägenhet två st 1,2 w led spottar i fönstret. Dessa är dragna till en 350 mA drivdon, som i sin tur går till en 1-10v dimmer. Inkommande ledare är kopplad till dimmern, som i sin tur har ledare kopplad till drivdon, som i sin tur översätter mot spot.
Jag vill byta dimmern till en flipp strömbrytare då spottarna inte riktitgt funkar att dimra med.
Spottarna: https://www.hornbach.se/shop/MALMBE...uskalla-9974441/6042661/artikel-detaljer.html
Drivdonet: http://www.hidealite.se/Produkter/I..._Round/1712518-2246215.html?variantId=2246213
På bilden ser ni kopplingen från dimmer till drivdonet.
--> Vilken strömbrytare bör jag använda?
Tack på förhand!
Har inte kollat just denna, men om du provat 0-10 och den ingången inte fungerar, så finns det ju en chans att 230-ingången gör det. Om du sedan har rena LED (300 mA), så ska ju dimringen fungera om drivdonet är OK. Kolla också ev. minspänning över lasten om det skulle vara så att dina 2 lampor tillsammans inte skulle komma upp till det ( =ej troligt felfall).
Du kan ha en helt vanlig trappbrytare med fas in på L och tändtråd ut till "push L".
Sedan behöver du en impulsfjäder för att göra brytaren återfjädrande.
Ser lite konstigt ut att du har rkub (svart och röd) på 1-10v ingången och blå och brun fk på + - matningen ut till spottarna.. Men det kanske är gjort så
Varför vill du byta ut vriddimmern emot en vanlig brytare??
Sedan behöver du en impulsfjäder för att göra brytaren återfjädrande.
Ser lite konstigt ut att du har rkub (svart och röd) på 1-10v ingången och blå och brun fk på + - matningen ut till spottarna.. Men det kanske är gjort så
Varför vill du byta ut vriddimmern emot en vanlig brytare??
Klicka här för att svara

