Hej, har en svag led strålkastare med sensor i ett träd på tomten, för att lysa upp när jag tränar, busar med hunden på kvällarna, nu ska det upp en halogen 500w, den är utan sensor och tänkte om det går att ha strömbrytare på förlängningssladden, misstänker att den bör bryta båda trådarna (1-fas) eftersom man kan ju sätta stickkontakten på vilket håll man vill... eller tänker jag fel?

Finns färdiga 15 meter på B-haus

Varför ska du sätta upp en halogenlampa när det finns LED-lampor som ger mer ljus för en bråkdel av strömmen och med längre livslängd?

Ett problem med upplägget, är att det är svårt att hitta en sladdströmbrytare som går att ha på en jordad kabel. Finns oftast ingen plats för jord i brytaren (jord skall aldrig brytas, men behöver ju skarvas i sladdströmbrytaren).

Hej. Jag tycker mycket bättre om halogen utomhus på vintern, då is och snö försämrar skenet på led, och led brukar tjuvglöda för mig dygnet runt. Sen handlar det inte om många timmar i veckan den ska lysa,
Har för mig att jag har haft en strömbrytare för liknande ändamål. Men den är nog stulen

Fairlane
Skulle det fungera med en portabel jordfelsbrytare i uttaget?
Kanske inte så bra att använda som strömbrytare iofs men är man beredd att byta den efter ett tag så kan det ju fungera.

Fairlane
Orkar man inte drar ut kontakten finns även de som bryter med fjärrkontroll, exempelvis: länk.

Den klarar inte minusgrader, så den är olämplig att ha utomhus i Sverige...

Fairlane
useless useless skrev:
Den klarar inte minusgrader, så den är olämplig att ha utomhus i Sverige...
Ja, när du säger det så står det ju faktist 0 grader som lägsta temperatur. Märkligt med tanke på att ett användningsområde som de skriver är till motorvärmare.

Jag kollade inte så noga. Jag har en liknande, fast ett annat fabrika och den fungerar utmärkt även om det är 20 minus.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.