Skulle behöva hjälp med inkoppling av strömbrytare i köket, har glömt hur kablarna satt
Elen i lägenheten renoverades på 2000-talet så det borde vara modern standard på kabelfärgerna
Alla kablar byttes ut och och nytt elskåp

I taket i köket finns två takuttag för lampor

På den ena är det blå och brun kabel och på det andra uttaget blå och vit kabel

Bakom strömbrutaren är det brun, svart och vit kabel. Det är dom kablarna jag undrar över. hur dom ska kopplas till strömbrytaren?

Inkoppling av strömbrytare med synliga hål för kablar; brun, svart och vit kabel ska kopplas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Takuttag med blå och brun kabel. Sökes hjälp för inkoppling av strömbrytare i köket. Elinstallation uppdaterad på 2000-talet.
Skapa konto
Rund taklampa i köket. Text "blå och vit" syftar på kabelfärger vid lampans uttag.
Skapa konto

N Ny Spis 2020 skrev:
Skulle behöva hjälp med inkoppling av strömbrytare i köket, har glömt hur kablarna satt
Elen i lägenheten renoverades på 2000-talet så det borde vara modern standard på kabelfärgerna
Alla kablar byttes ut och och nytt elskåp

I taket i köket finns två takuttag för lampor

På den ena är det blå och brun kabel och på det andra uttaget blå och vit kabel

Bakom strömbrutaren är det brun, svart och vit kabel. Det är dom kablarna jag undrar över. hur dom ska kopplas till strömbrytaren?

[bild][bild][bild]
Har du något att mäta spänning med? Men det rimliga är att svart skall kopplas in på L eller pil in, brun och vit till varsina utgångar, brukar markeras med pil ut

• Gilla
Müssli och 1 till
  • Laddar…
J J-banan skrev:
Har du något att mäta spänning med? Men det rimliga är att svart skall kopplas in på L eller pil in, brun och vit till varsina utgångar, brukar markeras med pil ut
Tack! Jag testar

N Ny Spis 2020 skrev:
Tack! Jag testar
Säg till om det funkar 😁

J J-banan skrev:
Säg till om det funkar 😁
Det funkade! 👍👍

• Gilla
J-banan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.