Bild av en öppen strömbrytare med fyra kablar anslutna till kontakter, verktyg synliga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppet elektriskt kopplingsskåp med fyra sladdar och flera kontakter, indikerar en fråga om installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Etikett på maskin med specifikationer: modell FM250, 1100W, 230V, 5A från Laizhou Light Industrial Machinery Plant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
Jag inhandlade en autostart för att få spånsugen gå igång när jag startar såg eller hyvel.
I min enfald trodde jag allt skulle funka när jag tryckte i alla kontakter o startade sågen....spånsugen var tyst! Aha, det sitter ju en strömbrytare på sugen. Den måste jag bli av med. Ja, ja, det är ju enfas och 230 V har jag pulat med förr så jag tar bort strömbrytaren.
Men det är inte bara två kablar, det är fyra som kommer från motorn!
Vad är det fråga om? Hur ska jag göra? Eller måste jag klara mig utan autostart!
 
5
Nolla o fas in till brytaren, nolla å fas ut från brytaren.
:)
 
Jo så brukar jag också tänka men när det kommer en röd, en svart och två vita trådar från motorn vet jag inte vad som är fas o nolla. Fasen är möjligen en vit då den redan är kopplad till brun tråd på kabeln men resten då?
 
5
D Doc_63 skrev:
Jo så brukar jag också tänka men när det kommer en röd, en svart och två vita trådar från motorn vet jag inte vad som är fas o nolla. Fasen är möjligen en vit då den redan är kopplad till brun tråd på kabeln men resten då?
Men mät upp det, och det spelar ingen roll hur du lägger fas och nolla för övrigt.
I anslutningslådan kanske du kan se vilken som är vilken.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.