Hur skulle ni lösa detta eminenta problem?
Stosen kommer ut i fästet på skåpet. Jag tror inte det håller utan att förstärka. Men jag vill ju heller inte att de ska synas att man förstärkt.
Det ska vara 3x60-skåp och fläkt i mittenskåpet.
På bilden syns det vänstra av de tre skåpen.

Tror ni det håller att såga ur som det är, och skruva på en tunn plåt på båda sidorna av den högra stommen?

• Väggmonterad köksinredning med synliga rör och verktyg. Stos syns i det övre högra hörnet; diskuterad förstärkning av skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett hörn av ett skåp med en metallbeslag och en cirkel markerad på ytan för potentiell urtagning.
    Skapa konto
Ser ut som din röda cirkel inte kolliderar med väggfästet?

Kommer skåpet gå ända emot väggen till höger, där stosen kommer ut? I sådana fall kanske du kan fästa skåpet i den väggen och på så sätt stärka upp konstruktionen?

D danielcse skrev:
Kommer skåpet gå ända emot väggen till höger, där stosen kommer ut? I sådana fall kanske du kan fästa skåpet i den väggen och på så sätt stärka upp konstruktionen?
K Kane skrev:
Ser ut som din röda cirkel inte kolliderar med väggfästet?
Det gör det. Frågan är om materialet som blir kvar håller för belastningen

D danielcse skrev:
Det är 7cm mellan.

Enekl lösning. Jag såg det bara inte. Jag kompletterade med två beslag under röret så nu sitter det bra!

• Svart hyllsystem monterat på vägg med synligt metallrör och beslag under röret för stabilisering.
    Skapa konto
  • Gilla
danielcse
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.