Tror du får ge mer detaljer om du vill ha ett bra svar. Som vilken toalett du ska montera. Också bra med en enkel skiss. Jag förstår inte var höjdskillnaden är.

A Amatiandas skrev:
Jag skall ansluta en ny vägghängd toalett till befintligt avlopp. Det skiljer sig 60mm i höjd mellan avloppet i väggen och stolens utlopp.

Har försökt Googla, men har svårt att hitta information.
Jag har hittat dessa, men är inte säker att det kommer fungera.

[länk]

Mycket tacksam för svar
Lägger in lite extra information här.

Toastolen skall hängas på existerande pinnbultar. Problemet ligger i att utloppet på toaletten är ca 60mm högre upp än avloppet i väggen (se bild)

• IMG_20260602_063915.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Marsman80 skrev:
Tror du får ge mer detaljer om du vill ha ett bra svar. Som vilken toalett du ska montera. Också bra med en enkel skiss. Jag förstår inte var höjdskillnaden är.
Absolut. Jag la in lite mer information som en kommentar på mitt inlägg

Kan det vara så att du tidigare hade en äldre modell? De hade utloppet längre ner än dagens standard. IFÖ har en modell som heter 6894. På den skiljer det 18,5cm mellan centrum bulthål och avlopp. På nya modeller skiljer det endast 10cm.

IFÖ 6894

Borde vara lättare om det går att skaffa en toalett som matchar avståndet istället för att försöka lösa det med den del du nämner som verkar vara gjord för sidoförflyttning och kanske bygger för mycket på djupet (avstånd från väggen).

Fungerar det med den som @The Dankster nämner ovan?

The Dankster The Dankster skrev:
Kan det vara så att du tidigare hade en äldre modell? De hade utloppet längre ner än dagens standard. IFÖ har en modell som heter 6894. På den skiljer det 18,5cm mellan centrum bulthål och avlopp. På nya modeller skiljer det endast 10cm.

IFÖ 6894
Jo den förra toaletten var äldre modell. Anledningen att jag valde nuvarande toalett är att den var gratis 😅. Upphängning och centrering passar. Det är bara vertikalt det inte passar.

M Marsman80 skrev:
Borde vara lättare om det går att skaffa en toalett som matchar avståndet istället för att försöka lösa det med den del du nämner som verkar vara gjord för sidoförflyttning och kanske bygger för mycket på djupet (avstånd från väggen).

Fungerar det med den som @The Dankster nämner ovan?
Ja, kanske vore lättare att skaffa en annan. Men nu har jag redan en toalett där allt passar förutom just centrering en vertikalt för avloppet. Det är därför jag helst bara köper en excentrisk stos om det fungerar.

D
Kontakta muggsäljaren och säg att du vill byta ut mot en som passar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.