Så var det dags att laga hålet jag ordnat, men önskar råd hur jag gör det på bästa sätt och med vilken typ av cemenymt osv.
Se bild...
Eventuellt funderar jag på att stopp dit ett källarfönster, men inte bestämt mig.
Jag tänker att jag måste armera, men hur?
Ska jag bygga nån form av gjutform, eller använda typ tegelsten när jag bygger upp grunden igen?
Se bild...
Eventuellt funderar jag på att stopp dit ett källarfönster, men inte bestämt mig.
Jag tänker att jag måste armera, men hur?
Ska jag bygga nån form av gjutform, eller använda typ tegelsten när jag bygger upp grunden igen?
Om du inte ska sätta in ett nytt fönster, varför inte bara mura igen med lecablock och putsa utsidan samt insidan?O OTTO_75 skrev:Så var det dags att laga hålet jag ordnat, men önskar råd hur jag gör det på bästa sätt och med vilken typ av cemenymt osv.
Se bild...
Eventuellt funderar jag på att stopp dit ett källarfönster, men inte bestämt mig.
Jag tänker att jag måste armera, men hur?
Ska jag bygga nån form av gjutform, eller använda typ tegelsten när jag bygger upp grunden igen?
Är det inte block som grunden är uppbyggd med?
Klicka här för att svara
