Jag har börjat peta runt i gamla huset, och hittar eftersom spännande grejer...
Det har tidigare stått en oljepanna nere i källaren, och rören och nån märklig ventilanordning fanns kvar. Jag bestämde mig för att börja riva bort rören, och plötsligt har jag ett stort hål i grunden tillsammans med ett halvt källarfönster.
Frågan är ju nu, hur ska jag på bästa sätt fixa detta. Jag tänker att det är trevligt med ljus så planen är att sätta dit ett nytt vanligt källarfönster...
Men hur ska jag fixa själva grunden runt fönstret på bästa sätt...och hur fixa "skottgluggen"?
En till fråga, dom har byggt nån halvdan vägg av hålsten som avgränsning mellan "skottgluggen" och krypgrunden (ej bärande)...finns det nån som helst anledning att bygga upp dom igen...
Ja, nåväl...hoppas bilderna förklarar lite mer.

• Handritad skiss över en källargrund med markerade områden för ett gammalt fönster, krypgrund och källartrapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad husgrund med stort hål och gammalt källarfönster omgivet av tegel och spruckna murar.
    Skapa konto
  • Bild av skadad källargrund med stort hål och söndriga tegelstenar, ett halv synligt källarfönster ovanför.
    Skapa konto
  • Bild av ett halvt källarfönster och öppning i grunden med borttagna rör vid husvägg.
    Skapa konto
  • Ett stort hål i en husgrund med gamla rör och en provisorisk tegelvägg i en källare.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.