6 184 läst ·
33 svar
6k läst
33 svar
Störningar eluttag?
Jag fick faktiskt konstiga saker att hända vid min dator när en strömförsörjare till en av skärmarna gav upp.
Andra mindre strömförsörjare orkade inte hålla jämn spänning så de sakerna som va kopplade där startade om lite då och då. Kan inte varit några stora strömmar för UPSen har jag koll på hur mycket ström det går igenom den.
Andra mindre strömförsörjare orkade inte hålla jämn spänning så de sakerna som va kopplade där startade om lite då och då. Kan inte varit några stora strömmar för UPSen har jag koll på hur mycket ström det går igenom den.
TS> Info / Bild på modemet?
Jobbar med att hitta störningar på elnätet och den absolut vanligaste ledningsbundna störningen som vi hittar hos privatpersoner kommer från switchade nätadaptrar (klumpen som sitter i uttaget) till framförallt tv-boxar och fiberboxar. De flesta är tillverkade i Kina och kan fungera när de är nya, men filtret i dem gås sönder och då kan det bli lustiga fenomen! Eftersom de oftast sitter i 24h/dygn stör de bl.a. ut elmätare som kommunicerar på elnätet och som du upplevt annan elektronik (eller grannars!!). Inte så lätt att felsöka, kul att du hittade felet!
Klicka här för att svara