8 332 läst ·
34 svar
8k läst
34 svar
Storlek på klinkersplattor?
Ha ha den var bra den. ;D
Kompassen köper man på närmaste väl sorterade klinkersbutik i ett stycke kostar ca 2000:- spänn men går säker att hitta billigare. 8)
Inte för att vara elak men den är lite väl bra för att du skulle gjort den själv. Och den är lite för lik dom som man köper i butik. ;D
Kompassen köper man på närmaste väl sorterade klinkersbutik i ett stycke kostar ca 2000:- spänn men går säker att hitta billigare. 8)
Inte för att vara elak men den är lite väl bra för att du skulle gjort den själv. Och den är lite för lik dom som man köper i butik. ;D
Kosso skrev:
Jag antar att det är min kompassros du menar..?
Hmm, så jag skulle fara med osanning?
Det är klart att den är lik dem som finns i butiker - det finns inte så många sätt att göra dem på och visst har jag varit inspirerad av en jag såg på kakelaffären vid Globen i Stockholm. Priset på den gjorde att jag bestämde min för att göra en egen, den låg på 2500-3000 i en betydligt mindre storlek.
En annan sak som som inte stämde med köpesvarianten är att den var gjord i sjösten. Sjösten är tjockare och hade "stuckit upp" ur golvet eftersom den omkringliggande klinkern är tunnare än sjösten.

Som du ser på bilden är den yttre delen av rosen i samma klinker som utanför rosen...försök hitta den rosen att köpa i Bauhausklinker för 99kr /kvm.
Hmmm...... Kalle, nedanstående får du nog tolka som den bästa komplimang man överhuvudtaget kan få, det skulle jag göra iaf.KarlXII skrev:
//Christina.
Jag har en kompis som lagt 20x20 i badrummet utan att behöva knäcka en enda platta för fallets skull. Det gäller bara att starta fallet tillräckligt långt ut och få en jämn lutning, han har faktiskt inte ens knäckt en platta runt avloppet utan det ligger exakt där en platta skulle ha legat!
Kan tillägga att det var hans första kaklingsjobb, men han var ruggigt noggrann och höll på i över en månad (heltid) med att få till kaklet och klinkern perfekt......ojojoj vilket jobb han lagt ner.....
Kan tillägga att det var hans första kaklingsjobb, men han var ruggigt noggrann och höll på i över en månad (heltid) med att få till kaklet och klinkern perfekt......ojojoj vilket jobb han lagt ner.....
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden