Ja, det stämmer. :S
Alla lägenheter i huset har vattenburen golvvärme och så även i badrummet.
Därför var flytt av brunnen inte aktuellt. Badrummen är byggda för att ha badkar och därför är brunnen placerad som den är.

Men vi har ett så pass bra fall i badrummet att vattnet rinner under dushdörrarna och ner i brunnen. Man får skrapa lite vatten efter att man dushat men inte alls så mycket.

Ser att ni båda (som lagt in bilder) har valt ljus fog till svart golv, eller det kanske bara är fotot som ser ut så?!
Jag har fått rekommenderat att ha mörkare fog, antracit eller ask-grå, för att inte få golvet att bli "stressigt" och se rutigt ut. Hur upplever ni det?

arena skrev:
Ser att ni båda (som lagt in bilder) har valt ljus fog till svart golv, eller det kanske bara är fotot som ser ut så?!
Jag har fått rekommenderat att ha mörkare fog, antracit eller ask-grå, för att inte få golvet att bli "stressigt" och se rutigt ut. Hur upplever ni det?
Vi har grå fog till vårat golv. Fogen ser väldigt ljus ut, men det beror på att plattorna är mer eller mindre svarta. Vi ville ha kontrast mellan platta och fog, men inte så att blev för framträdande. Dessutom ville vi inte sätta för ljus fog för att slippa missfärgningar. Upplever inte golvet som stressigt.

//P

Samma hos oss, vi har också grå fog.

Paul-Staffanstorp
henkepenka skrev:
Samma hos oss, vi har också grå fog.
Ok... men vilken grå fog ?

De brukar benämnas typ...

Silvergrå
Manhattan
Grå
Antracit

Är det då den som heter "grå" ni har använt ?

Den ser för ljus ut för att vara det tycker jag...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.