Pumba skrev:
Hej,
Tänkte kolla med er experter om detta är rimligt.
Jag gjöt min platta till huset i september 2012.
Köpte då 24 kubik med Vibreringsfri C25/30 16 betong.
Denna kostade 1097kr per kubik + moms.

Förra veckan gjöt jag plattan till mitt garage.
Köpte då 6 kubik Lättflytande (ej vibbfri) C25/30 16 betong.
Och idag kom räkningen,1417kr+ moms per kubik.

Är det rimligt att prisskillnaden är så stor mellan vibreringsfri och lättflytande betong?

Det är inga omkostnader eller så som haft upp priset, de står specade längre ner som egna kostnader.

Det som skiljer är att vi hade betongpump till husgrunden och denna gången körde vi direkt med ränna.
Kanske du fick mängdrabatt till huset?

Patrik_N skrev:
Kanske du fick mängdrabatt till huset?
Jo mycket möjligt men det känns rätt kraftigt i sånna fall, 24 kubik är ju ingen mängd i den bemärkelsen så att de skulle ge mig 30-40% rabatt.

Dock så nämnde husleverantören något om betongen, därav att jag fick fakturan direkt till mig, det där skulle husleverantören fakturerar mig på från början.

Då lär du ju ha fått husleverantörens pris vid första gjutningen och fått tillgodoräknat dig deras rabatter.

Pumba skrev:
Jo mycket möjligt men det känns rätt kraftigt i sånna fall, 24 kubik är ju ingen mängd i den bemärkelsen så att de skulle ge mig 30-40% rabatt.

Dock så nämnde husleverantören något om betongen, därav att jag fick fakturan direkt till mig, det där skulle husleverantören fakturerar mig på från början.

Attackbävern skrev:
Då lär du ju ha fått husleverantörens pris vid första gjutningen och fått tillgodoräknat dig deras rabatter.
Nej det var ju det som var grejen, husleverantören sa att jag fick ett bättre pris om jag beställde betongen själv, så jag har ju beställt allt själv till huset.
Husleverantören är så liten så de har inga sånna rabatter.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.