peternicklas
peternicklas skrev:
Denna har fungerat mycket bra för mig.
[länk]
T.o.m. elektrikern har lånat den av mig ett några gånger.
Då har du haft tur, den där brukas annars ses som den absolut sämsta. Brukar funka lika dåligt som att bara ta en FK och peta in i ett rör.
Jag lånade kundens dragfjäder (som han precis hade köpt på Jula) för att dra i FK till en utelampa. Kom endast ca 1 m (testade från bägge håll), när jag till slut tröttnade och åkte och hämtade min dragfjäder så gick det hur lått som helst!

//Patrik

Dessa dragfjädrar i nylon är sådär. De billiga skiten som verkligen är 2mm tunn som man köper på diverse lågpris varubygg etc är fan skit. De ska vara tjocka och styva. Det säger sig själv. man kan putta något längre framför sig om de håller formen och inte börjar orma sig i röret så att man inte har kraft för att pressa då det bara fjädrar tillbaka.

Hemmanisse skrev:
Köra från andra hållet har jag också testat, stannar någonstans på vägen från båda håll. Har försökt bra länge att komma förbi men det är lönlöst. Ska testa med dammsugaren och fiskeline annars blir det att dra utanpåliggande.
Nå TS, hur funkade det med dammsugaren? :)

peternicklas
-=fullmoon=- skrev:
Dessa dragfjädrar i nylon är sådär. De billiga skiten som verkligen är 2mm tunn som man köper på diverse lågpris varubygg etc är fan skit. De ska vara tjocka och styva. Det säger sig själv. man kan putta något längre framför sig om de håller formen och inte börjar orma sig i röret så att man inte har kraft för att pressa då det bara fjädrar tillbaka.
Min ser lite annorlund ut i nosen samt att den är 3 mm. Har aldrig misslyckats med att få igenom den. Har järnrör i en del av huset och dragit jord när andra kablar varit i röret utan problem. Har dock inte köpt den på Jula.

Då kanske det inte är den sämsta utan den vanliga nylonfjädern som de flesta använder. Den är okej, men blir det en jobbig böj eller dyl. så blir det problematiskt.
Denna menar jag.

//Patrik

Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.