18 787 läst ·
100 svar
19k läst
100 svar
Stockholmare och andra, aningen akut (Ny spånsug!)
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Ska vi tolka inlägget+titeln som att du främst vill ha stockholmare till hjälp nere i Skåne?Daniel_N skrev:Är det någon som ser ett mönster i denna tråd? Mycket hjälpare från olika håll
Imorgon kl 0930 är det dags att börja lyfta upp filtret på benen. Har någon lust att ge mig ett handtag eller heja på är ni varmt välkomna!
Vi är två än så länge men hade nog varit skönt att vara minst en till för att kunna hålla balansen ordentligt. Filtret är ju inte jättetungt men otympligt och skall ordentligt högt upp. Gissar desutom att det är rejält ostadigt innan jag har bultat fötterna i golvet.
Haha, hoppas verkligen att filtret är på plats! Men fläkt, spjäll etc blir en senare historia, får se när jag hinner med det. Men du slipper - för en gång skullmattiasp skrev:
Kul att det kom på plats. Jag vågade inte lova något innan (som tur var skulle det visa sig) men jag hoppades på att hinna förbi i förmiddags lagom tills ni lyft klart för att inspektera. Nu fick jag istället tillbringa förmiddagen med att sköta tidtagningen i baskethallen och eftermiddagen har jag tillbringat nere i trekammarbrunnen. (Ja, jag ska gå och duscha nu...)
Rundgång kan man lugnt säga, efter att ha fungerat felfritt i ca 10 år så la pumpen av förra sommaren. Inte mycket att säga om det men den nya rasade redan efter mindre än ett år och sedan fortsatte det...detta var tredje pumpen i år. Börjar bli tröttsamt att tillbringa helgerna nere i det där hålet. Å anda sidan ger det en viss förståelse för hur Saddam Hussein hade det på slutet.phl skrev:
Fick en påminnelse häromdagen om att spånsugen inte är ikopplad. Kort besök av trevliga gäster resulterade i grafitti på bandsågen - då är det dags att göra något åt dammet....
Tyvärr är det ju ett segt projekt, fullt upp med annat. Men imorgon kommer åtminstone elektrikerna och koppla in elen! Hoppas kunna koppla in den lite provisoriskt på befintlig (lätt värdelösa) rördragningssystem närmaste månaden och sen börja på något mer rejält.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyvärr är det ju ett segt projekt, fullt upp med annat. Men imorgon kommer åtminstone elektrikerna och koppla in elen! Hoppas kunna koppla in den lite provisoriskt på befintlig (lätt värdelösa) rördragningssystem närmaste månaden och sen börja på något mer rejält.
Installera fortare menar du? Håller helt medpär h skrev:
Kommer också att få tre spånsugar över, en st 3kw med bra filter, o 2 st som jag tror är 2,2kw eller kanske 1,5kw med värdelösa säckfilter. Funderar på att spara fläktarna som extra hjälp den dagen en riktlisthyvel och bredbandsputs flyttar in...