Craftomat är Bosch. Lågprismärke specifikt för Bauhaus. Tror de motsvarar Boschs basic-sortiment.
 
Säkert en korkad fråga, men vad menas med att såga underifrån?

Jag hade tänkt slå till på en GST 90 idag, men jag är nybörjare på sticksågar.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
M mielo skrev:
Säkert en korkad fråga, men vad menas med att såga underifrån?

Jag hade tänkt slå till på en GST 90 idag, men jag är nybörjare på sticksågar.
Du håller sågen upp och ner och sågar från undersidan i materialet. (y)
 
M mielo skrev:
Säkert en korkad fråga, men vad menas med att såga underifrån?

Jag hade tänkt slå till på en GST 90 idag, men jag är nybörjare på sticksågar.
pjss11-230v-usage-07-87.jpg
 
FredrikR FredrikR skrev:
Du håller sågen upp och ner och sågar från undersidan i materialet. (y)
OK! Jag antar att det finns någon fördel med detta eftersom det trots allt måste vara jobbigare när sågen inte kan vila på det man sågar? Är det lättare att såga rakt när man ser sågbladet?
 
M mielo skrev:
OK! Jag antar att det finns någon fördel med detta eftersom det trots allt måste vara jobbigare när sågen inte kan vila på det man sågar? Är det lättare att såga rakt när man ser sågbladet?
Ja lättare att se/följa linjen, inga spån på såglinjen men ffa. så får du fina snittytan uppåt, undersidan blir "fransig" och ful. (y)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.