Sex år gammal thermopool skall få den stensarg den förtjänar, men hittade inget sargpaket som passade smak och plånbok samtidigt så jag har köpt smala granitplattor på Flisby som jag skall runda av kanten på. Denna sten (Highline) har sågade kanter och en sågad sida (slät, till höger, känns ungefär som 240 sandpapper) och en borstad sida (grov, känns som 40 sandpapper):
När jag ser på andra poolsarger så ser de ganska släta ut, men jag vill ju inte att det skall bli halt. Hur har ni andra som har sten runt poolen gjort?
I övrigt gör jag som @MathiasS och spacklar+limmar.
När jag ser på andra poolsarger så ser de ganska släta ut, men jag vill ju inte att det skall bli halt. Hur har ni andra som har sten runt poolen gjort?
I övrigt gör jag som @MathiasS och spacklar+limmar.
Tycker du ska lägga den sida du tycker är snyggast uppåt. Man får väl fundera på om det kan bli halt när det är blött. De vanligaste är väl att ha en betongsten som sarg och den är ju rätt skrovlig (vilket är bra, man vill inte halka där).
Klicka här för att svara
