läste lite noggrannare nu sorry missuppfattade dig. du kanske kan tillverka en infästningsplatta i stål så du sprider lasten till en större yta och till flera punkter. Överkanten på plattan kan bockas i 90°, så kan man skrapa bort fogen mellan lecastenarna då hänger plattan på lecan.

Redigerat:
Vill man ha riktigt fräcka infästningar i riktig betong är det oftast ankarmassa och tillräcklig förankringslängd som gäller.
Vill man fästa in någonting i någonting så poröst som leca/lättbetong så kan jag inte tänka mig att det finns någonting annat än ankarmassa som biter. Det finns hos många tillverkare.

pjfj skrev:
Vill man ha riktigt fräcka infästningar i riktig betong är det oftast ankarmassa och tillräcklig förankringslängd som gäller.
Vill man fästa in någonting i någonting så poröst som leca/lättbetong så kan jag inte tänka mig att det finns någonting annat än ankarmassa som biter. Det finns hos många tillverkare.
Japp. Det var därför Hiltis system kändes övertygande. Jag testade ju som sagt själv med gängstång (20cm fästyta) och PU-lim och det sitter precis som jag vill föruotm att jag inte helt säkert på den långsiktiga hållbarheten. En mutter som dras an gräver ner sig med bricka i Lecan så det håller ju...för tillfället.

Det räcker nog med förslagen du fått...oavsett lösning så kommer lecan ge upp före...

• Gilla
corre
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.