2 287 läst ·
20 svar
2k läst
20 svar
Starka 25W, 30W och 40W LED lampor sökes
Nej, du har inte betalt någon moms på grejerna i USA. Det är en anledning till att näthandel snabbt blev så populärt där. Man betalade inte Sales Tax på saker som köptes över nätet eftersom det var sk Interstate commerce.elektronikfreak skrev:
Momsen är självfallet inget som tillfaller PostNord men jag har handlat mycket elektronik och kläder på EBAY från USA sedan EBAY startade i slutet av 90-talet och jag har aldrig behövt betala moms på min import trots att jag köpt för bortåt 2K kronor per gång. Rena turen troligtvis. Men efter vad jag har hört så är det helt andra villkor som gäller fr o m årsskiftet. Trist för oss som vill handla billiga märkesvaror från stora landet i väst. I de allra flesta fall redan momsade i USA.
Så att argumentera att du borde slippa moms av den anledningen håller inte.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 155 inlägg
Ljusutbytet (lm/W) skiljer sig en hel del mellan märkeslampor och kinalampor ser jag 
Husägare
· Borgholm, Öland
· 146 inlägg
Du har säkert helt rätt. Jag står för att kan jag smita från momsen så gör jag det.useless skrev:
Det är mycket möjligt att momsen (sales tax som varierar från stat till stat) läggs på i efterhand efter fullgjort köp för de som bor i USA.tommib skrev:
Jag är skeptisk till både elsäkerheten, EMC-kompatibilietn, prestandan (effektivitet, ljusstyrka, färgåtergivning, färtemperatur, färgskillnad mellan olika lampor och batcher, flimmer) och livslängden. Men jag fattar inte riktigt varför man ska köpa E27-lampor från Kina när "riktiga" lampor i Europa och även Sverige är så billiga?O Olle61 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Förstärka bjälklag efter håltagning?
Byggnadsfysik -
Vintageförstärkare med rund jordad kontakt
El -
Vilket lim är starkast för uppsättning gardinstång av metall mot kakel
Badrum -
Se upp för silverskatta - ett nytt ogräs som blir starkare när du klipper det
Artikelkommentarer -
Gammal vattenskada, förstärka takbalk