Jag låter besiktningsmannen avgöra det hela så slipper man spekulera i det hela. Jag är ganska säkert ändå att utförandet på plats ej är godkänd.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
V Vedeldat skrev:
Arbetet över lag ser ju ut som hejsan hoppsan, skulle aldrig försvara det utförandet.

Men ni som säger att det inte kan vara så svårt att forma en klicktaks plåt som ståndskiva, för den som kan är det inte svårt, men dem som lägger klicktak har sällan den kompetensen, och som jag förstår det är det inga vettiga plåtslagare som går in och pillar i ett klicktak, oftast är det som gjort för problem och då blir frågan vem som är ansvarig.

Hoppas det löser sig för dig.
Så är det, men jag som lekman kanske hade frågat och följt leverantörens anvisningar så kanske detta problem inte hade uppstått.

Men jag hoppas oxå att vi får ett utlåtande från befolkningen snart här så man kan gå vidare 😁

Hej,

Besiktningsmannen slog ner på plåtarbetet och även panelen som sträcker sig för långt ner. Entreprenören var rätt fräcka och valde att plocka bort ställningen så man kunde inte riktigt gå upp och titta men han såg tillräckligt mycket för att slå ner hela arbetet.

• Gilla
Noramasen och 1 till
  • Laddar…
P
A asarhadonadam skrev:
Hej,

Besiktningsmannen slog ner på plåtarbetet och även panelen som sträcker sig för långt ner. Entreprenören var rätt fräcka och valde att plocka bort ställningen så man kunde inte riktigt gå upp och titta men han såg tillräckligt mycket för att slå ner hela arbetet.
Det får dom ju äta upp nu då dom får montera tillbaka ställningen för att åtgärda…

Rejäl skrev:
Det får dom ju äta upp nu då dom får montera tillbaka ställningen för att åtgärda…
Ja, det lönar sig inte att agera på ett sådant sett som sagt.

• Gilla
Noramasen och 1 till
  • Laddar…
A asarhadonadam skrev:
Hej,

Så hur ville besiktningsmannen att dom skulle sätta ståndskivan ?
Det skulle vara intressant att höra

Hur gick det med detta tro?

Entrepenören har ej åtgärdat felet ännu.

• Ledsen
Kurtivan
  • Laddar…
Vad var det för anmärkningar då?

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.