6 995 läst ·
38 svar
7k läst
38 svar
Ståndskiva över eller under klick plåttak?
Jag låter besiktningsmannen avgöra det hela så slipper man spekulera i det hela. Jag är ganska säkert ändå att utförandet på plats ej är godkänd.
Så är det, men jag som lekman kanske hade frågat och följt leverantörens anvisningar så kanske detta problem inte hade uppstått.V Vedeldat skrev:Arbetet över lag ser ju ut som hejsan hoppsan, skulle aldrig försvara det utförandet.
Men ni som säger att det inte kan vara så svårt att forma en klicktaks plåt som ståndskiva, för den som kan är det inte svårt, men dem som lägger klicktak har sällan den kompetensen, och som jag förstår det är det inga vettiga plåtslagare som går in och pillar i ett klicktak, oftast är det som gjort för problem och då blir frågan vem som är ansvarig.
Hoppas det löser sig för dig.
Men jag hoppas oxå att vi får ett utlåtande från befolkningen snart här så man kan gå vidare 😁
Hej,
Besiktningsmannen slog ner på plåtarbetet och även panelen som sträcker sig för långt ner. Entreprenören var rätt fräcka och valde att plocka bort ställningen så man kunde inte riktigt gå upp och titta men han såg tillräckligt mycket för att slå ner hela arbetet.
Besiktningsmannen slog ner på plåtarbetet och även panelen som sträcker sig för långt ner. Entreprenören var rätt fräcka och valde att plocka bort ställningen så man kunde inte riktigt gå upp och titta men han såg tillräckligt mycket för att slå ner hela arbetet.
Det får dom ju äta upp nu då dom får montera tillbaka ställningen för att åtgärda…A asarhadonadam skrev:
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
Så hur ville besiktningsmannen att dom skulle sätta ståndskivan ?A asarhadonadam skrev:
Det skulle vara intressant att höra
Entrepenören har ej åtgärdat felet ännu.
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Vad var det för anmärkningar då?
Klicka här för att svara