O olsjo skrev:
Vad är det för rör och är du nöjd? Sviktar inget?
200cm långt 25mm rör från Biltema (länk i posten ovan). Sågat till 140cm om jag inte minns fel, går genom stolparna o är fäst med en skruv genom röret i varsinn stolpe.
Det har böjt sig lite, som syns på bilden, men det är marginellt. Sviktar inte vid användning. Och med tanke på priset jämfört med vad andra rör kostar så är det helt klart godkänt!

O
M Markru skrev:
200cm långt 25mm rör från Biltema (länk i posten ovan). Sågat till 140cm om jag inte minns fel, går genom stolparna o är fäst med en skruv genom röret i varsinn stolpe.
Det har böjt sig lite, som syns på bilden, men det är marginellt. Sviktar inte vid användning. Och med tanke på priset jämfört med vad andra rör kostar så är det helt klart godkänt!
Ah, såg nu, tack!

Peter2400 Peter2400 skrev:
Jag körde med en staketstolpe, känns väldigt stabilt.
[länk]
Funderar på att bygga någon trevlig ställning till familjen. Håller sig dessa staketstolpar styva för 85-90kg, tro? Hur mår lacken efter något år? Tänkte i så fall passa på att köpa några stycken och ha både till pull-ups/chins, dips och "monkey bars" en bit emellan, bland annat. Gissar att man kan skruva loss dessa fästen så de blir runda hela vägen? :)

1785194443351.png

Blir ju möjligen lämpligare att beställa sådana hos Hornbach än att greja med Ahlsell-konto och varmförzinkade stålrör ( https://www.ahlsell.se/products/varme--sanitet/stalror-och-delar/stalgangror/galvade/1222207 ), har heller inget Rinkaby Rör i närheten. Om nu dessa staketstolpar håller, är ju mer än dubbla vikten på de varmförzinkade vs. stolparna (2.46 kg/m vs. ~1kg/m).

Tack!

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.